Vés al contingut principal

La UAB i RTVE col·laboren per desenvolupar solucions d’accessibilitat multimèdia

09 gen. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La col·laboració s’emmarca en un projecte europeu liderat per la Universitat sobre sistemes d’accessibilitat a la televisió per a tots, i en especial per a persones amb discapacitat auditiva, lingüística i visual.
La UAB i RTVE col•laboren per desenvolupar solucions d’accessibilitat multimèdia
El projecte europeu HBB4ALL (Hybrid Broadcast Broadband for All), iniciat el desembre del 2013, té com a repte desenvolupar en els propers anys solucions basades en l’estàndard europeu HbbTV (Smart TV o TV connectada) que possibilitin l’accés a continguts audiovisuals en qualsevol país europeu i suport (televisió, ordinadors, telèfons mòbil, tableta, etc.), així com que siguin accessibles per a tothom mitjançant subtítols, llengua de signes o audiodescripció.

Hi formen part del consorci dotze membres: dos universitats (la UAB i la Universidad Politécnica de Madrid), quatre televisions, dos instituts de recerca i quatre empreses del sector. Les televisions TV3, la RTP de Portugal, la SwissTXT i l’alemanya Rbb són els socis del projecte. RTVE s’hi ha sumat ara com a observador, juntament amb la BBC, France TV i l’Associació de Productors de Cinema francès.

La col·laboració amb RTVE consisteix en la realització d’uns enregistraments a les instal·lacions de Sant Cugat del Vallès de llengua de signes per fer proves amb usuaris d'aquest nou estàndard de comunicació europeu. El sistema permetrà a les persones amb discapacitat auditiva veure la televisió en el format habitual i rebre la imatge sobreimpresa en llengua de signes en qualsevol dispositiu electrònic.

Dins de