Vés al contingut principal

La UAB coorganitza una jornada per debatre sobre la justícia i la salut mental

29 gen. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El pròxim 6 de febrer tindrà lloc la primera Jornada "Justa-Ment: repensem la justícia - Salut Mental" al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, a partir de de les 9h. La trobada reflexionarà sobre les necessitats perquè els joves amb problemes de salut mental puguin exercir el seu dret a la salut i a una justícia restaurativa.
Jornada
Aquesta jornada -organitzada per l’associació AFATRAC i la CORE en Salut Mental de la UAB- sorgeix de la necessitat de crear espais de sensibilització, reflexió i debat conjunts entre els àmbits de la justícia, salut i famílies que conviuen amb joves que presenten problemes de salut mental i que han tingut en algun moment conductes o comportaments delictius.

S’hi abordaran els casos i situacions d'elevada complexitat, en què els joves presenten trastorns mentals associats amb altres patologies greus i amb necessitats complexes d'atenció social, sanitària, educativa i especialment en aquestes jornades, amb el focus posat en l'àmbit judicial.

La trobada s’obrirà amb la intervenció de Magda Casamitjana, directora del Programa d'abordatge integral sobre els casos de salut mental d’elevada complexitat del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya; Javier Lafuente, vicerector d'innovació i projectes estratègics de la UAB, Xavier Puigdollers, president  de la Comissió de Drets de les Persones amb Discapacitat del Col∙legi de l’Advocacia de Barcelona, i Montserrat Boix, presidenta d'AFATRAC.

Durant tot el dia es realitzaran taules rodones i conferències que comptaran amb la participació de professionals experts dels diferents àmbits implicats, així com amb veus de representants d'entitats i en primera persona. Per exemple, s’hi podrà escoltar a Ginger Lerner Wren, la primera jutgessa dels Estats Units que va presidir un Tribunal de Salut Mental i membre de la junta directiva de la UNITED Way of Broward County Commission on Behavioural Health and Drug Prevention.

L'objectiu de fons que marcarà la jornada és iniciar processos de canvi, consensuar possibles línies d'actuació futura, revisar el present per, des d'una mirada compartida per tots els agents implicats, poder establir reptes que portin tant a la prevenció com a una justícia més restaurativa que punitiva.

Al web de la jornada es pot consultar el programa complet.

La jornada es retransmetrà en streaming. Podreu seguir-la a través d'aquest enllaç.

Dins de