Vés al contingut principal

La UAB celebra el II Certamen Literari per Sant Jordi

15 abr. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Certamen Literari Jaime Gil de Biedma - Ana María Matute de la UAB celebrarà un acte commemoratiu en favor de la novel·lista catalana, morta encara no fa un any i donarà a conèixer els premiats de la 2a edició el pròxim dijous 23 d’abril, aprofitant la Diada de Sant Jordi.

Certamen Literario
El certamen consta de dues categories, poesia i microrelats, dedicades a Gil de Biedma i Matute, respectivament.
La UAB celebrarà la 2a edició del Certamen Literari Jaime Gil de Biedma - Ana María Matute el dia de Sant Jordi. L’acte estarà dividit en dues parts: la primera dedicada a commemorar la figura i padrina del Certamen, Ana Maria Matute; i la segona en què seran proclamats els premiats d’aquesta segona edició del certamen promogut i impulsat per la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.

El Certamen Literari Jaime Gil de Biedma - Ana María Matute va néixer oficialment a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB l’any 2014 després de mesos de gestació. L’objectiu dels seus creadors, alumnes de la Facultat de Lletres, era impulsar la creació d’obres narratives i poètiques entre els alumnes del Grau de Llengua i Literatura Espanyola. D’aquesta forma, els futurs filòlegs tenen l’oportunitat de presentar les seves composicions literàries i optar al reconeixement i als premis que s’atorguen des del Departament de Filologia Hispànica de la UAB.

El Certamen consta de dues categories definides a partir dels seus dos padrins: la dedicada als microrelats i, per tant, a l’escriptora Ana María Matute, i la centrada en la poesia en lloança al poeta Jaime Gil de Biedma. En aquest sentit,  poden participar-hi tots aquells alumnes que cursin el Grau de Llengua i Literatura Espanyola o bé algun dels Graus combinats amb Llengua i Literatura de la UAB.

Dins de