Vés al contingut principal

La UAB celebra el Dia de les Dones i les Nenes en la Ciència

05 feb. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB ha commemorat l'11 de febrer amb l'acte "Superem l'androcentrisme a la Ciència", organitzat per l'Observatori per a la Igualtat i les Facultats de Ciències i Biociències, i que ha comptat amb la presència de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, Sara Moreno, i la coordinadora del grau en Biologia, Eulàlia Subirà. Quatre estudiants de la Universitat de diferents àmbits també han participat exposant els treballs de recerca que van presentar a la IV edició del Premi als TFGs amb perspectiva de gènere de l’Observatori per a la Igualtat.
La UAB celebra el Dia de les Dones i les Nenes a la Ciència
La Sala de Graus de les Facultats de Ciències i de Biociències ha acollit l’acte institucional per commemorar el Dia de les Dones i les Nenes en la Ciència. La vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, Sara Moreno, ha reflexionat sobre la importància de plantejar qui és el subjecte i l’objecte de la ciència ja que “històricament, el subjecte ha estat representat per un home i això ha invisibilitzat les dones i els interessos que han centrat la ciència responen a l’experiència masculina”.

Per la seva banda, Eulàlia Subirà, coordinadora del grau en Biologia, s’ha referit a la importància de l’alumnat per “ajudar el professorat a incorporar la perspectiva de gènere a la docència”.

L’acte també ha comptat amb la participació de quatre estudiants que han exposat els treballs de recerca que van presentar a la IV edició del Premi als TFGs amb perspectiva de gènere de l’Observatori per a la Igualtat.

Marta Vera, del grau en Biotecnologia, ha presentat La invisibilidad de las mujeres en los ensayos preclínicos: aproximación a los modelos animales; Amisha Suraj, del grau en Biologia Ambiental, ha exposat The very many faces of Chipko: the role of gender in a grassroots environmental activism moviment; Ismael Gómez, del grau en Educació Primària, ha explicat Feminitzar la ciència des de l’educació: de l’habitació pròpia al laboratori compartit? i Meritxell Farreny, del grau en Periodisme, ha parlat de Ciència en clau feminista: Científiques i Tecnòlogues que lluiten per la visibilitat de les dones.

“Dones i Ciència” a l’ICTA

L’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals també ha organitzat la jornada “Dones i Ciència a l’ICTA-UAB” en què científiques i tècniques de suport a la ciència han explicat la tasca que desenvolupen i han expressat la seva opinió respecte al que suposa ser dona en el món de la ciència.

Hi ha participat la investigadora ICREA Patrizia Ziveri, la investigadora postdoctoral Maddalena Ripa, la investigadora predoctoral Brototi Roy i la tècnica de suport a la recerca Marta Borrós.

INc: xerrada sobre neurocientífiques

En el marc del Dia de les Dones i les Nenes en la Ciència, l’Institut de Neurociències oferirà el proper 20 de febrer a les 11h a l’escola Tretzevents, de Sant Cugat del Vallès, una xerrada sobre neurocientífiques, que duran a terme les investigadores Alba Sánchez, Maria Puigdomènech i Aina Calls.

Les investigadores explicaran a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO com han fet per arribar a ser neurocientífiques i parlaran d’investigadores que han estat clau per a la història de les neurociències. En acabar, l'alumnat presentarà altres investigadores en neurociències que hauran descobert prèviament a través d’obres de teatre i pòsters.

Dins de