Vés al contingut principal

La UAB aprova el pressupost per a 2023

14 des. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

En la reunió ordinària del Consell de Govern de la UAB que va tenir el 14 de desembre passat, es va aprovar el projecte de pressupost de la Universitat per a l'any 2023. El pressupost, de 378 milions d'euros (un 9,3 % més que el 2022), va ser ratificat pel Consell Social de la UAB el 21 de desembre passat.

Estudiants

Aquest pressupost ve marcat per la tornada a la situació que hi havia abans de la pandèmia i reflecteix qüestions destacades, com ara la previsió d'un increment dels costos energètics i dels preus en general, les necessitats addicionals del finançament de la Generalitat per atendre els increments derivats de la situació macroeconòmica actual i la provisió del Pla d'estabilitat pressupostària 2020-2052.

Més concretament, pel que fa als ingressos, el pressupost inclou també una subvenció de la Generalitat per compensar la consolidació de les reduccions en els preus de la matrícula ja aplicades aquest curs 2022-2023 o un increment de la subvenció per als estudis d'Infermeria en consonància amb l'increment del nombre d'estudiants, entre altres aspectes.

Els pressupostos estan dividits en diferents capítols, que reflecteixen detalladament cada aspecte dels ingressos previstos (transferències corrents de les administracions públiques, matrícula, finançament de la recerca, etc.) i de les despeses (personal, contractació de serveis, manteniment, adquisició de materials i eines de recerca, etc.). Els capítols més importants d'ingressos són el de transferències corrents i el de taxes, preus públics i altres ingressos. Pel que fa a les despeses, els més importants són el de personal i el de compra de béns corrents i de serveis.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat