Vés al contingut principal

La UAB acull una recollida de signatures per la ILP sobre els preus universitaris

11 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Una iniciativa legislativa popular impulsada per estudiants vol aconseguir per llei que el Govern apliqui la rebaixa d'un 30% dels preus públics dels estudis universitaris. El 12 de març, a diversos punts del campus, es recolliran signatures per donar suport a aquesta iniciativa.
ILP per la reducció de les taxes
El 12 de març, la UAB acollirà una recollida massiva de signatures per donar suport a la iniciativa legislativa popular (ILP) que vol aconseguir per llei que el Govern de la Generalitat redueixi els preus públics universitaris. La recollida de signatures es durà a terme a diversos punts al campus. Estaran situats a la plaça Cívica i a les facultats de Ciències de l'Educació, Traducció i Interpretació, Filosofia i Lletres, Psicologia, Economia i Empresa, Ciències Polítiques i Sociologia, Dret, Ciències de la Comunicació, Medicina i Veterinària.

L'any 2016, el moviment estudiantil va impulsar una moció al Parlament on demanava la rebaixa del 30% d'aquestes taxes, que va obtenir el suport de la majoria de la cambra catalana però que, com que no va ser vinculant, no es va arribar a aplicar mai. Per aquest motiu, des de l'àmbit estudiantil han impulsat una recollida de 50.000 firmes per poder fer arribar aquesta ILP al Parlament, on s'hauria d'aprovar.

El 14 de febrer passat, la UAB va acollir l'acte de presentació de la ILP, que va rebre el suport de la rectora de la Universitat, Margarita Arboix. A més, l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) ha manifestat el seu suport a la iniciativa. Segons expressa en un comunicat, "l'increment de les taxes universitàries combinat amb la davallada del finançament dificulta l'accés als estudis superiors. A més, posa en perill no només el paper de les Universitats en l'àmbit de  la formació i la recerca, sinó també la seva tasca com a element d'equitat social, d'incentivació econòmica i de promoció d'una ciutadania lliure, crítica i compromesa".

Dins de