Vés al contingut principal

La UAB acull les proves pràctiques amb els finalistes de la XII Olimpíada de Biologia

08 feb. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El proper dimecres dia 9 de febrer tindrà lloc, a la Facultat de Biociències de la UAB, les proves pràctiques amb els 20 finalistes de la XII edició de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya.

Facultat de Biociències

L’Olimpíada de Biologia de Catalunya té com a objectiu principal estimular i implicar als estudiants de Batxillerat en el desenvolupament d’aquesta ciència, atès que resulta impossible comprendre la vida, analitzar els seus problemes i plantejar solucions sense un coneixement adequat de les principals qüestions biològiques, per exemple en aspectes com la contaminació ambiental i el canvi climàtic, la biotecnologia, la conservació de la biodiversitat, i el diagnòstic i tractaments de malalties, entre molts altres.

La prova consisteix en una part teòrica, que s’ha desenvolupat simultàniament en cinc seus (Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Vic), i una part pràctica a la UAB. La part pràctica, que només realitzen els 20 alumnes finalistes dels 329 que es van inscriure a l’Olimpíada, es farà la tarda d’aquest dimecres, 9 de febrer, als laboratoris de la Facultat de Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona. Es faran dues pràctiques, una de metabolisme i l'altra de biodiversitat ecològica.

El darrer acte de l’Olimpíada, l’acte de cloenda i lliurament de premis als guanyadors i les guanyadores, tindrà lloc divendres 25 de febrer a les 18 hores a la Sala Pere Corominas de l’Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme 47, Barcelona).

Més informació:

Web oficial de l'Olimpíada de Biologia de Catalunya