Vés al contingut principal

La UAB acull les Olimpíades de Geologia de Catalunya

03 març 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El proper divendres 4 de març tindran lloc les 13 Olimpíades de Geologia de Catalunya, organitzades per l’Asociacion Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) juntament amb la Sociedad Geológica de España (SGE).

volcà
istock/Jose Angel Cortes Garcia

El mateix dia i a la mateixa hora es realitzaran les proves simultàniament a Barcelona (Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona i Universitat Politècnica de Catalunya a Manresa), Lleida, Girona i Tarragona.  Enguany la suma de participants serà d'un 500 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat procedents de 46 centres d’arreu del territori català. A la UAB hi participaran 72 estudiants procedents de 5 centres.

Aquesta competició forma part d’una competició internacional, els més ben classificats de la fase catalana participaran a la fase estatal que se celebrarà el 26 de març a Almeria. La fase internacional tindrà lloc durant l'última setmana d'agost, se celebrarà online, els 4 millor classificats a la fase nacional hi participaran de manera centralitzada des de Girona. A la fase internacional competiran estudiants de més de 40 països.

A més, en el marc de les geolimpíades de geologia s'ha preparat una xerrada relacionada amb la recent erupció del volcà a la Cumbre Vieja. La xerrada, a les 12.45h, anirà a càrrec de la vulcanòloga i divulgadora Olaya Dorado, autora i creadora del compte d'instagram de divulgació de la geologia @ohmagmamia, i s'emetrà en línia per mitjà de la plataforma Teams.

Dins de