Vés al contingut principal

La UAB acull la trobada que donarà el tret de sortida d'ECIU University

04 nov. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB acull la primera trobada relacionada amb el projecte ECIU University, que implica onze universitats i rebrà cinc milions d'euros de finançament de la Comissió Europea. Es tracta d'una de les disset iniciatives seleccionades a la convocatòria per a European Universities.
Llançament d'ECIU University
Els dies 7 i 8 de novembre, les instal·lacions de la UAB a Casa de Convalescència (Barcelona) i al campus de Bellaterra acolliran la trobada internacional que donarà el tret de sortida a ECIU University, un projecte europeu que aplega onze universitats de diferents països i que vol assolir un nou concepte d'universitat internacional a partir de noves formes de formació, recerca i transferència més flexibles, internacionalitzades i basades en la resolució de reptes generats al si de la societat. ECIU University és una de les disset iniciatives internacionals que van ser seleccionades per la Comissió Europea a la convocatòria per a European Universities com a part del programa EU Erasmus+ i que rebrà un finançament de cinc milions d'euros.

ECIU University buscarà l'impacte social a partir de la resolució de reptes mitjançant la col·laboració d'estudiants i professorat d'una banda, i d'institucions i empreses de l'altra, tant en formació com en recerca: es formularan formes innovadores d'educació flexible, interdisciplinària i a mida, i es crearan hubs d'innovació per facilitar la col·laboració d'investigadors i professionals de diferents sectors.

La trobada començarà amb un acte inaugural el dia 7 que comptarà amb les intervencions de la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i del president de l’European Consortium of Innovative Universities (ECIU), Victor van der Chijs. Hi assistiran també representants de les onze universitats que formen part del projecte i d'altres entitats implicades.

Dins de