Vés al contingut principal

La rectora de la UAB es reuneix amb l'alcaldessa de Badalona

26 jul. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La rectora de la UAB ha mantingut una trobada amb l'alcaldessa de Badalona, ciutat que alberga la Unitat Docent Hospitalària de la Facultat de Medicina i l'Institut d'Investigació Germans Trias i Pujol, situats a l'Hospital Universitari de Germans Trias i Pujol.
La rectora de la UAB es reuneix amb l'alcaldessa de Badalona
La rectora de la UAB, Margarita Arboix, van mantenir, el 26 de juliol, una trobada amb l'alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, en què van dissertar sobre l'enfortiment de l'activitat de la Universitat a la ciutat. L'alcaldessa, a més, va explicar a la rectora que l'Ajuntament de Badalona ha acordat bonificar fins al 95% de l'IBI als immobles d'organismes públics dedicats a la recerca i la docència universitària.

A la trobada, que va tenir lloc a l'ajuntament badaloní, van participar també el vicerector de Relacions Institucionals i Cultura, Carlos Sánchez; el vicerector de Personal d'Administració i Serveis, José Aguilera; el tercer tinent d'alcaldia i regidor de Badalona Democràtica, José Téllez; i el cinquè tinent d'alcaldia i regidor de Badalona Justa i Inclusiva, Francesc Ribot.

Durant la reunió, els representants de la UAB i del consistori van posar sobre la taula la necessitat de treballar per construir una línia de formació professional lligada a les entitats i empreses presents a Badalona que capaciti a les persones per desenvolupar la seva carrera professional a la ciutat i alhora retornar al territori el seu talent i coneixement. A més, des de l'Ajuntament, es va remarcar la importància d'afavorir l'accés de les persones adultes a l'educació superior, i la UAB va mostrar la seva disposició a col·laborar amb el consistori en qüestions com ara la gestió del medi ambient.

Retorn a la societat

Arboix va valorar que l'Ajuntament comparteix amb la UAB els objectius de "donar un servei a la ciutadania i fer possible que la ciutat creixi empoderada gràcies al coneixement". Segons la rectora, la UAB "té com a principal interès retornar a la societat el que ens ha donat". Per la seva banda, Sabater va explicar que la trobada ha permès "detectar totes les potencials vies de col·laboració" amb la UAB i va remarcar, en aquest sentit, la importància de "trobar sinergies" per "treballar conjuntament per l'objectiu comú de construir una societat més pròspera i sostenible".

La bonificació de fins al 95% de l'IBI als immobles d'organismes públics dedicats a la investigació i els estudis universitaris va ser aprovada pel ple ordinari de la ciutat el 25 de juliol passat. Badalona alberga la Unitat Docent Hospitalària de la Facultat de Medicina de la UAB i l'Institut d'Investigació Germans Trias i Pujol, situats a l'Hospital Universitari de Germans Trias i Pujol. La UAB és actualment l'única universitat amb instal·lacions de recerca i educació superior a la ciutat.

Dins de