Vés al contingut principal

La reconeguda activista ecofeminista Yayo Herrero, a la UAB!

25 feb. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'activista ecologista i feminista impartirà una xerrada a la Sala Teatre de la UAB el pròxim 3 de març. Yayo Herrero, que ha sigut, entre moltes altres coses, coordinadora d'Ecologistes en Acció, ha escrit una desena de llibres al respecte i col·labora periòdicament amb la premsa. Entre d'altres, escriu per al diario.es, CXTX o la revista Papeles.

foto_cartellYayo
Yayo Herrero, nascuda a Madrid, és antropòloga i enginyera tècnica agrònoma. Ha passat gran part de la seva vida vetllant pels drets humans. Aquesta més que reconeguda activista ha estat coordinadora d'Ecologistes en Acció i, actualment, és professora de la UNED. També imparteix xerrades sobre feminisme i ecologisme, i col·labora periòdicament amb la premsa. Així mateix, és la directora de la Fundació FUHEM, que promou la reflexió en els àmbits ecosocials i educatius  i la pràctica en els seus centres escolars.

El seu treball i la implicació en totes aquestes lluites l’han feta guanyadora de diferents premis i reconeixements, com el premi Marta Mata de 2019 o el Premi Alandar,  aquest últimdestacant "la seva capacitat d'apropar i adaptar el discurs a diferents públics".

L'ecofeminisme davant l'emergència climàtica

Sota aquest títol, el dimarts 3 de març a la Sala Teatre de la UAB, Yayo Herrero reflexionarà sobre l'actual model de vida i com aquest ens ha portat a haver de parlar d'emergència climàtica.

Quin és el posicionament del moviment ecofeminista respecte a aquest problema? Ella diu que els éssers humans som dependents de la natura i que l'actual sistema capitalista dona l'esquena a aquest fet. En diverses entrevistes ha criticat com l'actual model destrueix la natura, explotant el treball que, majoritàriament, fan les dones en el dia a dia. Tot plegat fa més necessari que mai que les diferents lluites socials s'ajuntin.

Yayo Herrero ha escrit una desena de llibres reflexionant sobre el feminisme i l'emergència climàtica. L'últim, Canvi Climàtic. En ell reflexiona, juntament amb Maria González, sobre com ens afecta aquest problema i què podem fer per frenar-lo.

Les claus de tot plegat, amb una mirada feminista del problema, i com aconseguir parar el canvi climàtic centrarà,doncs, la seva xerrada del pròxim 3 de març. Una oportunitat única per veure una de les activistes més reconegudes per l'ecologisme actual.

Dins de