Vés al contingut principal

La Lliga de Debat Universitari a la UAB ja té representant per a la competició a la Vives

09 març 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’equip 1, format per Caterina Sabán, Samir Rezali, Denís Montoya, Laia López, Gerard Prats i Marc Oriol Crespí,ha estat proclamat guanyador de la Lliga de debat universitari de la UAB 2022 i representarà la universitat a la fase final de la Xarxa Vives d’universitats del 4 al 7 d'abril. Quinze equips han debatut al voltant de si és necessària una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea.

EquipGuanyadorLLigaDebatUniversitariUAB2022

L'equip campió representarà la UAB en la final de Lliga de Debat Universitari, del 4 al 7 d'abril, on competiran els equips que han guanyat en les diferents competicions celebrades a les universitats de la Xarxa Vives.

La Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives s'ha desenvolupat en la seva fase local entre el 28 de febrer i el 3 de març, a la Sala Teatre de la UAB, amb el tema de debat "És necessària una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea?" Hi han participat una quinzena d'equips d'estudiants de la UAB, formats per un mínim de 2 estudiants i un màxim de 6.

Aquesta Lliga té per objectiu fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips, que hauran de defensar una posició a favor o en contra sobre el tema d’actualitat a debatre.

D’aquesta manera els estudiants milloren les seves competències comunicatives a l’hora de parlar en públic i expressar-se correctament davant d’un auditori, aptituds cada cop més importants per als joves universitaris. Participar en la Lliga de Debat és una manera divertida de potenciar les habilitats oratòries.

De dilluns a dimecres s'ha fet la fase eliminatòria, i els 4 equips millor classificats han passat a les semifinals de dijous 3 de març. En la fase eliminatòria cada equip ha competitat dues vegades amb altres equips del seu grup d’equip i ha defensat posicionaments a favor i en contra ja preestablerts.

El dijous dia 3 de març s'han fet les dues semifinals i el debat final. L’equip 1, format per Caterina Sabán, Samir Rezali, Denís Montoya, Laia López, Gerard Prats i Marc Oriol Crespí, ha estat proclamat guanyador de la Lliga de debat universitari de la UAB 2022 i representarà la universitat a la fase final de la Xarxa Vives d’universitats. Representarà a la UAB a la fase final de la Lliga de debat de la Xarxa Vives, que se celebrarà del 4 al 7 d’abril a la UAB.

Aquesta competició, organitzada per la Unitat de Dinamització Comunitària de la UAB,  compta amb jurats docents procedents de Ciències, Economia, Educació  i Comunicació, amb l'Observatori per la igualtat i amb estudiants de Ciències Polítiques, Biociències i Veterinària.

Trobareu més informació als llocs web:

Blog de la Lliga Debat UAB

Participació UAB