La FAS apropa la Universitat a 200 infants del Vallès
El pròxim dimarts, 28 de maig, els alumnes del programa socioeducatiu CROMA 2.0 de la Fundació Autònoma Solidària visitaran el campus de la UAB. Aquesta sortida vol oferir una visió positiva i motivadora envers l'aprenentatge i és per això que els infants faran activitats vinculades a les facultats i centres de recerca de la universitat.
![Els infants del CROMA visiten la UAB](/Imatge/687/953/visita-croma-480.jpg)
Així, el proper dimarts, 28 de maig, 190 alumnes de les 18 escoles que han participat aquest curs en el programa CROMA 2.0 faran una visita al campus de la UAB, amb l’objectiu de conèixer la universitat i apropar-se als equips de recerca que han participat dels projectes que han fet pels infants durant aquest curs. La visita constarà d’una primera part on es visitaran les instal·lacions dels grups de recerca i facultats i, posteriorment, participaran en una gimcana de descoberta amb proves, reptes i preguntes sobre el Campus UAB.
En aquesta sortida, els infants visitaran l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA), que va participar al taller “Com podem disminuir la contaminació de la nostra escola?”; l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) que va dissenyar el programa “Recerca – Acció Participativa a centres educatius”; el Centre de Visió per Computador (CVC), que va organitzar el projecte "Com podríem dissenyar un detector del dolor per a pacients que no poden comunicar-se?”; i finalment el Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS) amb la idea "Fem cinema social a l’escola”.
La Fundació Autònoma Solidària aposta per un relació més estreta entre la universitat i els centres educatius, que aconsegueixi despertar l’interès per l’aprenentatge dels infants i joves i la seva vinculació a l’escola. Però no només això, sinó que un dels objectius que persegueixen els programes és que allò que aprenen a l’escola o a l’institut estigui estretament lligat a la seva quotidianitat i que, més enllà, incorporin els estudis superiors com una opció real de futur.