Vés al contingut principal

La Facultat de Filosofia i Lletres tanca la celebració del seu cinquantenari

04 juny 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Facultat de Filosofia i Lletres, un dels centres lligats a l'origen de la UAB, ha commemorat aquest curs el seu cinquantè aniversari. La celebració acabarà el 6 de juny amb un acte on s'evocarà la història de la Facultat i es retrà homenatge al professorat que es jubila enguany.
Facultat de Filosofia i Lletres
El 6 de juny, tindrà lloc l'acte de cloenda de la commemoració del cinquantè aniversari de la Facultat de Filosofia i Lletres. A l'acte, el centre retrà homenatge al professorat que es jubila enguany i aplegarà persones que representen la història del centre. La cerimònia es desenvoluparà a l'auditori de la Facultat, a partir de les 16,30 h. Serà presidida pel vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura, Carlos Sánchez, i pel degà del centre, Joan Carbonell.

La primera part de l'acte consistirà en el tribut al professorat que es jubila: Gemma Rigau, Jaume Aulet i Joan Mascaró, del Departament de Filologia Catalana; M. Lluïsa Hernanz, del Departament de Filologia Espanyola; Isabel Rodà i Jaume Medina, del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana; María Carmen Gómez Muntané, del Departament d'Art i de Musicologia; i Ricardo García Cárcel, Antoni Moliner i Lluís Roura, del Departament d'Història Moderna i Contemporània. La professora Rigau parlarà en nom dels homenatjats, es projectarà un vídeo que recull entrevistes a tots ells, titulat Diu la llengua, quan no ment, el que el cor desitja i sent i el secretari de la Facultat, Albert Pèlachs, els farà lliurament d'un obsequi.

Seguidament, la segona part de l'acte estarà centrada en evocar els cinquanta anys d'història de la Facultat a través de temes musicals i testimonis corresponents a les diferents èpoques transcorregudes. Josep Maria Nolla, catedràtic de la Universitat de Girona i estudiant de la primera promoció (1968-1973), obrirà les intervencions evocant els orígens del centre. El seguiran Mercè Bausili, bibliotecària jubiliada de la Biblioteca d'Humanitats; Paco Carbajo, docent de secundària i professor del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana, i Pere Ysàs, catedràtic del Departament d'Història Moderna i Contemporània. L'acte acabarà amb la interpretació del cant universitari Gaudeamus igitur acompanyat a l'orgue pel professor Francesc Cortés, i la inauguració d'una galeria fotogràfica.

Dins de