Vés al contingut principal

La Facultat de Ciències de l'Educació acull la primera jornada d'Educació i Gènere

17 feb. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
“Educació Queer” serà la primera jornada organitzada pel  Grup d'Educació i Gènere. El  projecte d'investigació-acció que treballa conjuntament amb professorat i alumnat per erradicar l’assumpció acrítica del patriarcat. Afirmen que “La millora de la qualitat educativa passa per transformar visions i metodologies d'ensenyament”.
Facultat de Ciències de l'Educació
El proper dimecres 19 de febrer, des de les 9 del matí, el Grup d’Educació i Gènere de la UAB organitza la primera Jornada d’Edudació i Gènere a la Facultat de Ciències de l’Educació: “Educació Queer”. La trobada porta aquest nom perquè treballen per una educació que aconsegueixi una forma d'entendre el món, les relacions i les experiències de forma igualitària entre gèneres.

La jornada constarà de tres ponències, una presentació a càrrec del Grup d’Educació i Gènere fent una “primera aproximació a la facultat d’educació” i l’actuació del grup de poesia, performance i música anomenat Las niñas de la Brecha.

La primera ponència, “Portant la perspectiva LGTBI+ a l’aula”, la realitzarà el doctor en media and comunications per la Universitat d’Illinois (EUA) i docent a la UAB, Arnau Roig. Shaina Joy Machlus, escriptora i periodista, autora del llibre La palabra más sexy es sí (Vergara, 2019), oferirà la ponència “La palabra más sexy es sí: incorporando el consentimiento en el sexo y en el día a día”. Ja a la tarda es tractarà el tema de la “Investigació activista feminista en educació”, a càrrec de Barbara Biglia, professora de pedagogia de la URV i fundadora del Seminario Interdisciplinar de Metodología de Investigación Feminista.

El Grup d'Educació i Gènere és un projecte de recerca i acció que treballa conjuntament amb professorat i alumnat per erradicar l’assumpció acrítica del patriarcat i introduir la perspectiva de gènere a tota la comunitat educativa de la Facultat de Ciències de l'Educació. La millora de la qualitat educativa passa per transformar visions, continguts, referents bibliogràfics i metodologies d'ensenyament i aprenentatge.

Dins de