Vés al contingut principal

L'Observatori per a la Igualtat organitza el congrés internacional "Nous desafiaments per a la inclusió social i l'equitat a l'Educació Superior"

20 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Durant tres dies es reuniran a Barcelona professionals amb un paper clau en les polítiques que afecten col·lectius vulnerables  dins l’educació superior.
Cartell MISEAL

Emmarcat al projecte europeu “Medidas de Inclusión Social y Equidad en Instituciones de Educación Superior en América Latina” (MISEAL) es durà a terme el congrés internacional “Nous desafiaments per a la inclusió social i l’equitat a l’Educació Superior” a Barcelona els dies 17, 18 i 19 de novembre del 2014.

El projecte MISEAL pren com a punt de partida l’Amèrica Llatina com a regió amb els índex de desigualtat més alts del món. Davant la pregunta de quines són les institucions que accentuen aquest problema i que, per tant, tenen influència sobre la desigualtat, s’ha observat que l’àmbit de l’educació i les seves institucions són actors de gran importància. Precisament, al camp de l’educació superior es manifesten i reprodueixen processos d’exclusió que sorgeixen de divergències tan econòmiques com de gènere, raça i ètnia.

Amb tot, davant la crisi  socioeconòmica actual, aquesta no és una problemàtica específica de regions en vies de desenvolupament, sinó que també afecta Europa, en què les retallades en la despesa pública han augmentat els índex de desigualtat social. En aquest escenari, cal cercar noves vies per a promoure mecanismes d’inclusió i d’apoderament per part de minories i poblacions històricament excloses de l’educació superior.

El congrés suposarà un punt de trobada a les universitats entre professionals de diverses disciplines i estructures i altres organitzacions que tenen un paper clau en el disseny i implementació de polítiques per a augmentar el número de persones provinents de col·lectius vulnerables a l’educació superior. Es debatran temes d’interès per a generar mecanismes d’inclusió des de diferents òptiques (micro i macro) a més de les lliçons apreses en el desenvolupament de polítiques d’inclusió a les institucions d’educació superior. Per tant, l’objectiu serà crear sinèrgies entre diferents institucions internacionals que possibilitaran les col·laboracions futures en la creació d’una xarxa transnacional de persones expertes en temes d’inclusió a l’educació superior.

La importància del projecte MISEAL rau en sensibilitzar sobre la necessitat de desenvolupar mesures i polítiques que permetin canvis estructurals perdurables a llarg termini a les institucions. L’enfocament des de la perspectiva interseccional del projecte ha estat un element clau en la generació de coneixement sobre les múltiples formes de desigualtat a l’educació superior que ha produït a cadascuna de les institucions participants.

La inscripció per assistir o participar al congrés és gratuïta i es pot realitzar al web de l’Observatori per a la Igualtat. El número d’assistents és limitat, per això el termini d’inscripció, obert fins a l’1 de novembre, pot tancar-se abans.