Vés al contingut principal

L'Institut de Ciències de l'Espai organitza una observació del trànsit de Mercuri per davant del Sol

27 abr. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper 9 de maig el planeta Mercuri, amb una òrbita interior a la terrestre, transitarà per davant del Sol. Durant 7 hores es podrà observar la seva silueta fosca projectada sobre el disc brillant del Sol que avança d'est a oest. A partir de les 13h, l'ICE obrirà les seves portes per poder observar aquest fenomen en directe i de forma segura.
observació del trànsit de Mercuri per davant del Sol
Els trànsits de Mercuri per davant del Sol succeeixen unes 14 vegades per segle i es donen quan l’òrbita del planeta Mercuri creua la de la Terra. Aquest fenomen va ser observat per darrera vegada des de Catalunya el 2003 i tornarà a repetir-se el 2019.

L'Institut de Ciències de l'Espai (IEEC-CSIC) organitza una observació pública des de les seves instal·lacions al campus de la UAB, al carrer de Can Magrans, s/n, entre la Facultat de Ciències i el SAF. L'observació directa del Sol pot ser perjudicial per a l'ull humà si no es tenen els coneixements i els mitjans adequats per fer-ho, per la qual cosa no es recomana mirar el Sol sense una supervisió qualificada. A l'ICE disposen de telescopis que s'utilitzaran per projectar la imatge del Sol sobre una pantalla i també es podran utilitzar ulleres homologades per tal de veure el fenomen en directe i de forma segura.

L'observació del trànsit de Mercuri es veurà condicionada per les condicions meteorològiques. Si no hi ha núvols, el personal de l'ICE farà una breu explicació d’aquest fenomen i també es podrà conèixer de primera mà la recerca que fan des de l'Institut.

Dins de