Vés al contingut principal

L'ICE organitza una jornada sobre cèl·lules mare per a alumnes de batxillerat

09 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'11 de març, diverses universitats europees participen a l'Unistem Day 2016, que vol apropar el món de les cèl·lules mare i la teràpia cel·lular als alumnes de secundària. A la UAB, l'ICE organitza la "Jornada sobre cèl·lules mare per a estudiants de batxillerat" a la Facultat de Medicina.
Detall d'un mural a la Facultat de Biociències
El proper 11 de març, a l'aula M/002 de la Facultat de Medicina, l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UAB organitza la "Jornada sobre cèl·lules mare per a estudiants de batxillerat". Al llarg del matí, els alumnes es familiaritzaran amb les cèl·lules mare i la teràpia cel·lular de la mà de professors de la Universitat. Aquesta jornada s'organitza dins de l'Unistem Day 2016, una iniciativa que es durà a terme a diverses universitats europees simultàniament.

La jornada serà inaugurada per Xavier Navarro, cap del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia de la UAB, a les 9,15 h, tot just abans de fer una connexió per videoconferència amb la resta d'universitats que participen al projecte.

A les 9,45 h, la investigadora de l'Institut de Neurociències Anna Martínez oferirà una xerrada introductòria sobre què és una cèl·lula mare i seguidament, Joaquim Hernández, investigador del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia, parlarà sobre les iPS (induced pluripotent stems), un tipus de cèl·lules mare capaces de generar la majoria dels teixits derivades artificialment d'una cèl·lula que, inicialment, no tenia aquesta capacitat. Tots dos investigadors participaran més endavant, a les 10,45 h, al debat "Teràpia cel·lular, realitat o frau?". La jornada inclourà també la projecció de dos vídeos divulgatius i el joc "Making an organ with stem cells".

Dins de