Vés al contingut principal

L'espectacle 'Molecular Plasticity' combina ciència, dansa i tecnologia

19 jul. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'associació La Ciència Al Teu Món presenta el 28 de setembre, a les 13 h, a la Sala Teatre de la UAB, l'espectacle Molecular Plasticity, una producció interactiva que fusiona ciència, dansa i tecnologia per aportar una nova comprensió sobre el treball de recerca de la científica Inmaculada Yruela, investigadora científica de l'Estació Experimental de l'Aula Dei (CSIC) a Saragossa, sobre la funció de les proteïnes dúctils en processos evolutius i malalties. Per assistir a la funció, cal reservar prèviament les entrades en aquest formulari.

Molecular plasticity

Molecular Plasticity és una experiència multisensorial que busca divulgar el canvi de paradigma que ha suposat per a la biologia molecular el coneixement de les proteïnes dúctils, que no necessàriament adopten una estructura per a realitzar la seva funció; el seu paper en els processos de desenvolupament i adaptació dels organismes, sent claus per a l'evolució, i el seu paper en l'origen d'unes certes malalties. Aquesta temàtica científica també permet tractar reptes i problemàtiques socials actuals, com són l'assetjament i la discriminació escolarperquè aquestes proteïnes van estar descartades, en un primer moment, per la comunitat científica per ser diferents i irregulars.

El públic podrà gaudir de forma gratuïta, limitat a l’aforament de la Sala Teatre, d’un espectacle interactiu que s'estructura en tres actes. En el primer acte, s'introdueixen els conceptes clàssics de la biologia estructural, demostrant com l'estructura de les proteïnes es relaciona amb la seva funció. En el segon acte, es presenten les proteïnes dúctils, que no segueixen una estructura definida, destacant el canvi de paradigma que el seu coneixement ha suposat per a la biologia molecular. Finalment, en el tercer acte, mitjançant un joc interactiu i la col·laboració del públic, es creen diferents formes de proteïnes utilitzant elements flexibles i rígids amb l’objectiu d’inspirar a les persones a veure la diversitat com una força i a no considerar la singularitat com un desavantatge o un defecte.

Espectacle Molecular Plasticity

Després de l’obra, hi haurà un debat al voltant de la rellevància de les proteïnes dúctils, la importància de la seva diversitat i la connexió entre art i ciència. En el debat participen la doctora Inmaculada Yruela, el director de l’obra Roberto Torres, i la investigadora del CREAF i professora de la Universitat Autònom de Barcelona, Sandra Saura.

La temàtica de Molecular Plasticity també es basa en el llibre Què sabem de...Les proteïnes dúctils de la col·lecció del CSIC, el qual ha escrit la mateixa Inmaculada Yruela.

Aquesta activitat s’inclou dins de la programació del carnet cultural. Per assistir a la funció, cal reservar prèviament les entrades en aquest formulari.

Si voleu més informació sobre l'activitat, la programació o qualsevol inquietud artística que vulgueu compartir, podeu contactar amb nosaltres mitjançant el correu electrònic cultura.enviu@uab.cat, les nostres xarxes socials o el nostre canal de Telegram, @culturaUAB. A més, us podeu subscriure al nostre butlletí per no perdre-us qualsevol novetat en la programació.

Dins de