Vés al contingut principal

L'ACUP presenta l'informe d'impactes de les universitats i la recerca

02 oct. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'activitat de les universitats i dels centres de recerca suposa una aportació cabdal per al desenvolupament de la societat. L'Associació Catalana d'Universitats Públiques ha realitzat un estudi per quantificar aquesta aportació que serà presentat el proper 6 d'octubre a Barcelona.
Recerca
El proper 6 d'octubre, l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) presentarà l'informe d'impactes socioeconòmics de les universitats i el sistema públic de recerca de Catalunya en un acte que tindrà lloc a l'auditori La Pedrera (C. Provença, 261-265. Barcelona), a les 11,30 h. L'informe, que serà presentat per primer cop, analitza i quantifica els impactes socials i econòmics de l'activitat de les institucions acadèmiques i de recerca catalanes.

Aquest treball vol sensibilitzar la societat de la importància de les universitats i els centres de recerca per al desenvolupament del país, i del retorn que es rep de la inversió pública efectuada en aquestes activitats. S'ha quantificat l'efecte que l'activitat del conjunt d'universitats públiques catalanes i d'altres entitats associades al sistema públic d'R+D+i va generar sobre l'economia catalana l'any 2015 en quatre camps: nivell de facturació i de producció, contribució al Producte Interior Brut (PIB), rendes salarials i fiscals associades, i llocs de treball a temps complert que existeixen degut a aquestes activitats.

L'acte comptarà amb la participació del secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat, Arcadi Navarro; el president de l'ACUP, Jaume Casals; i els autors de l'informe: Jordi Suriñach, director del Laboratori d'Economia Aplicada AQR-Lab de la UB, i Juan Antonio Duro, catedràtic d'Economia de la URV.

Dins de