Vés al contingut principal

L'acollida de les persones refugiades protagonitzarà la inauguració a Polítiques

05 oct. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La investigadora Blanca Gracés i la periodista Helena Maleno parlaran de l'acollida de les persones refugiades a l'acte d'inauguració de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia sota el títol “Salvar vides a la Mediterrània. La paradoxa humanitària de les fronteres europees”.
Tanca de fil
La Vicerectora d'Alumnat i d'Ocupabilitat, Sara Moreno, i la degana de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, Laura Feliu, presentaran el proper dijous 11 d'octubre la inauguració del curs 2018-2019 a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia.

L'acte, que començarà a les 12 h, té com a títol "Salvar vides a la Mediterrània. La paradoxa humanitària de les fronteres europees", i comptarà amb les ponències de la Blanca Gracés Mascareñas, llicenciada en Història i Antropologia i investigadora senior de l'àrea de migracions del Barcelona Centre for International Affairs (CIDOB) i de l'Helena Maleno, periodista i fundadora del col·lectiu Caminant Fronteres.

Aquesta sessió inaugural s'inscriu en la iniciativa "#UABRefugi: l'autònoma acull", sobre la que se centrarà la celebració de la Festa Major de la UAB d'enguany i a la que es dedicaran diferents activitats al campus durant aquest curs. Des de l'any 2016, la UAB, junt amb la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat (CCAR) col·laboren per a l'acollida de les persones refugiades. Segons Jordi Prat, director de la FAS, són gairebé 120 els estudiants que han viscut a la UAB la primera fase d'acollida gràcies al "Programa Acollida a persones refugiades a la UAB".

Dins de