Vés al contingut principal

L’OMEC organitza el V Seminari “Comunicación, Desarrollo y DD.HH.”

08 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Investigadors, professors i professionals de la comunicació participen en aquest seminari sobre el paper que juguen la comunicació i els comunicadors en l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, inclosos a l’Agenda 2030, aprovada a finals del 2015 per l’ONU.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El proper 15 de novembre a les 10 h, l'aula magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB acollirà el V Seminari Internacional titulat "Comunicación, Desarrollo y Derechos Humanos: la Agenda 2030" organitzat per l'Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC) de la UAB. Investigadors, professors i professionals de la comunicació participen en aquest seminari sobre el paper que juguen la comunicació i els comunicadors en l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, inclosos a l'Agenda 2030, aprovada a finals del 2015 per l'ONU. El seminari donarà el tret de sortida a uns tallers de comunicació i desenvolupament sostenible a la UAB.

El Seminari serà inaugurat per Teresa Velàzquez, presidenta de l'OMEC i catedràtica de periodisme de la UAB, i per Jordi Prat, director de la Fundació Autònoma Solidària (FAS). Durant la primera part hi participarà Luis Miguel Sirumbal, economista del Centro de Derechos y Desarrollo (CEDAL) del Perú; Olga del Río, professora del Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona; i Thomas Tufte, professor de la Universitat de Leicester. El debat girarà entorn de temes com la comunicació participativa per al canvi social o a l'enfocament dels drets humans i la seva relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

A la segona part hi intervindrà el director de comunicació de la Creu Roja Catalunya, Òscar Velasco, i la coordinadora de l'equip d'interculturalitat de l'Ajuntament de Barcelona, Cristina Velásquez. Es tractarà la importància de la comunicació per les organitzacions que actuen en àmbits de caire cooperatiu, sostenible i solidari.

Finalment, Ricardo Carniel, professor del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB, presentarà un estudi de la Facultat sobre el coneixement i l'interès que tenen els estudiants de ciències de la comunicació sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible, la comunicació per al desenvolupament, la cooperació internacional i altres temes vinculats a aquests àmbits.

A més a més del seminari, a partir del dia 15 també començaran uns tallers de comunicació i desenvolupament sostenible a la UAB. Les dues activitats formen part d'un projecte finançat per la Fundació Autònoma Solidària mitjançant el Fons de Solidaritat per a projectes d'educació per al desenvolupament i que compta amb el suport de la Facultat de Ciències de la Comunicació.

Dins de