Vés al contingut principal

L’investigador Joan Seoane guanya el premi "Vanguardia de la Ciència"

07 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La investigació del grup d’Expressió Gènica i Càncer del VHIO, liderada per Joan Seoane, investigador del VHIO, professor de la UAB i professor Icrea, ha estat escollida com la millor investigació de l’any pels lectors del diari La Vanguardia.
Joan Seoane
El premi li ha estat atorgat per la seva recerca sobre la biòpsia líquida en líquid cefaloraquidi (LCR) per detectar tumors cerebrals, com la millor investigació de l’any a l’Estat espanyol, en obtenir el major nombre de vots per part dels lectors de La Vanguardia, d’entre les vuit escolllides pel diari. La nova tècnica, permet, mitjançant una punció lumbar, detectar de manera precisa i senzilla si hi ha un tumor al cervell, sense haver d’utilitzar les tècniques usades fins a dia d’avui, invasives i amb més risc per al pacient.

El treball és fruit de la col·laboració multidisciplinar de diversos investigadors tant de Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) com de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron i del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), i ha estat publicat recentment a la revista Nature Communications. La recerca demostra per primera vegada que l’anàlisi del líquid cefaloraquidi (LCR) és molt important per al pronòstic, tractament i seguiment dels tumors cerebrals, ja que detecta concentracions d’ADN tumoral circulant en aquest fluid.

Joan Seoane va néixer a Barcelona i és el director de Recerca Translacional del VHIO, professor ICREA i també profesor de la UAB. L’any 2004, Seoane es va incorporar a l’Institut de Recerca de l’Hospital Vall d’Hebron, on dirigeix el seu propi equip dedicat principalment a les cèl·lules mare dels gliomes, responsables de la iniciació i resistència als fàrmacs d’alguns dels càncers de cervell més agressius, a més de ser el Director del Programa de Recerca Traslacional del VHIO.

Dins de