Vés al contingut principal

L’investigador Joan Seoane, candidat al premi Vanguardia de la Ciència

25 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El diari La Vanguardia ha elegit l’investigador del VHIO i professor de la UAB Joan Seoane com a finalista al premi Vanguardia de la Ciència 2015, pel seu estudi sobre la biòpsia líquida en líquid cefaloraquidi per al diagnòstic precoç, el tractament i el seguiment dels tumors cerebrals.
Joan Seoane
El premi Vanguardia de la Ciència vol reconèixer les investigacions més pioneres publicades per institucions espanyoles d’excel·lència durant l’any 2015. La distinció, que no té dotació econòmica i que va celebrar la seva primera edició l’any 2011, ha estat creada per donar més visibilitat a la recerca d’excel·lència que es fa a tot el país.

Aquest any, el director de Recerca Translacional del VHIO i professor del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular, el Dr. Joan Seoane, ha estat un dels vuit finalistes amb el seu estudi sobre la biòpsia líquida en líquid cefaloraquidi per al diagnòstic precoç, el tractament i el seguiment dels tumors cerebrals, publicat a la revista Nature Communications el passat mes de novembre. La nova tècnica descoberta per l’equip del VHIO i que es fa a través d’una senzilla punció lumbar, representa un gran avenç en la cursa per la oncologia de precisió. En comparació amb les tècniques habituals usades per extreure mostres de teixit cerebral, la nova tècnica suposarà un pas endavant en la detecció de mutacions, el seguiment de l’evolució de la malaltia i l’avaluació i resposta dels tractaments aplicats.

Finançada en part amb una subvenció de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) aquesta investigació també representa un gran esforç multidisciplinari que reflecteix la necessitat de combinar totes les àrees per tal de guanyar tant aviat com sigui possible la lluita contra el càncer. És important destacar que el Dr. Seoane i el seu equip - que inclou la primera autora Leticia de Mattos-Arruda i Regina Mayor- han estat capaços d’establir un nou enfocament en l’estudi del càncer i la metàstasis cerebral, gràcies també a la participació i dedicació d’altres investigadors i científics del VHIO, i dels companys de l’altre costat del Campus Universitari de l’Hospital Vall d’Hebron.

En aquest sentit, l’elecció de la candidatura del Joan Seoane com una de les finalistes representa un gran reconeixement a l’esforç dut a terme per tants professionals de la Vall d’Hebron implicats en l’estudi, incloent oncòlegs, neurocirurgians, patòlegs, així com investigadors i bioinformàtics del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) i col·laboradors del Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSKCC) de Nova York.

La votació per la candidatura del Joan Seoane es pot fer en aquest enllaç fins al proper 29 de febrer. Per twitter, es pot utilitzar el hashtag #seoanevanguardia.

Dins de