Vés al contingut principal

L’InCom de la UAB participa en una exposició al centre Arts Santa Mònica

28 oct. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Membres de l’InCom  presenten dues peces a l’exposició “60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?” al centre Arts Santa Mònica: el vídeo “Revelades” i  l’escrit Diccionari incomplet: Guia per al reconeixement de comportaments violents, ambdues amb l'objectiu de plasmar una realitat amagada.
60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?
Foto: Arts Santa Mònica.
L'Institut de la Comunicació de la UAB (InCom-UAB) participa en l'exposició titulada "60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?", organitzada pel centre de la creativitat Arts Santa Mònica (La Rambla, 7. Barcelona). L'exposició està dedicada a la violència simbòlica, i romandrà al centre fins al 8 de gener de 2017. Els membres de l'InCom de la UAB presenten dues peces a l'exposició. Una és el vídeo "Revelades", i l'altra l'escrit Diccionari incomplet: Guia per al reconeixement de comportaments violents.

El vídeo "Revelades" ha estat creat per Amparo Huertas, directora de l'InCom de la UAB i professora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB, i Maria Luna, membre de l'InCom. L'obra ha comptat amb la participació de Montse Santamarina, professora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB. Al vídeo s’observa el recull de la veu de cinc musulmanes residents a Catalunya que ens mostren en primera persona les seves opinions i percepcions sobre les reaccions de l'altra gent mentre passegen per Barcelona.

La segona obra és una la guia escrita que desenvolupa de manera irònica i literària la definició de 21 paraules relacionades amb la violència, tan directament com indirectament. Són definicions obertes que connecten amb el lector. L'autora és Amparo Huertas, amb la col·laboració de Maria Luna i Montse Santamarina.

L'exposició té com a objectiu reflexionar sobre algunes formes de violència no explícita que succeeixen a qualsevol ciutat, com pot ser Barcelona. La composició de l'obra és la mostra i el resultat de diverses recerques artístiques i antropològiques, alhora que l'aportació de diferents entitats activistes.

Dins de