Vés al contingut principal

L’ICTA organitza dues activitats de la Xarxa Europea d’Ecologia Política

18 juny 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Una conferència del periodista especialitzat en conflictes bèl·lics Jon Lee Anderson i l’estrena a Espanya del documental “Il Segreto”, sobre la  relació entre els infants i les ciutats, tindran lloc el 2 i 4 de juliol, respectivament.
Fotograma del documental
Fotograma del documental "Il Segreto" (2013, Cyop & Kaf)
Jon Lee Anderson, periodista americà de The New Yorker recentment guardonat amb el premi Terenci Moix, està especialitzat en l’Amèrica Llatina i en conflictes bèl·lics. En la seva conferència parlarà de la seva trajectòria i vida com a periodista, emfatitzant quines habilitats i tècniques es requereixen per expressar problemes sociopolítics per la premsa escrita generalista. La introducció de la xerrada la farà el coordinador de la xarxa Giorgos Kallis, professor ICREA a l’ICTA-UAB.

Anderson col·labora amb nombrosos mitjans internacionals, ha escrit sobre zones d’arreu del món en conflicte com l’Irak, Afganistan, Líbia, Libèria, Síria o Somàlia i ha escrit perfils biogràfics de líders polítics com Hugo Chávez, Fidel Castro i Augusto Pinochet entre d’altres. És autor de diversos llibres, entre els quals “Che Guevara. Una vida revolucionària”; “La tumba del León”; “Guerrillas: viajes en el mundo insurgente”; i “La caída de Bagdad”.

La conferència de Jon Lee Anderson es fa al Col·legi de Periodistes de Catalunya, Barcelona, a les 19 h. Oberta i gratuïta, la sessió està limitada a l'aforament de la sala.

Estrena de “Il Segreto”
La primera projecció a Espanya del documental “Il Segreto” comptarà amb la participació del seu director, Cyop & Kaf, qui liderarà un debat posterior, i també d’un dels actors.

“Il Segreto” segueix un grup de nens que es passegen per Nàpols a la cerca d’arbres de Nadal i apilen la seva misteriosa col·lecció en un pati abandonat del barri històric “Quartieri Spagnoli”. Aquesta tradició de tota la vida esdevé també motiu de conflicte, fent palesa la importància de les polítiques ecològiques en els espais urbans.

El documental ha estat finalista del premi internacional de cinema David Di Donatello 2014 i ha rebut nombrosos guardons com la menció especial a la 31è Festival de Cinema de Torino, el premi al millor documental del Terre di cinema, el premi UCCA i també guardonat pel Cinéma du reel.

L’activitat tindrà lloc al RAI (Recursos d’Animació Intercultural), a les 20 h. És lliure i gratuïta, limitada només a l'aforament de la sala.

Ambdues activitats són esdeveniments públics organitzats per l’ICTA-UAB en el marc del projecte europeu del 7è PM Xarxa Europea d’Ecologia Política ENTITLE. Formen part d’un curs dedicat a Habilitats Efectives de Comunicació que es fa del 30 de juny al 4 de juliol a l’Edifici ICTA-ICP del campus de la UAB. Les principals sessions del curs estan restringides als investigadors en formació de la xarxa i a un petit número d’estudiants de doctorat externs. Tanmateix, el programa i l’accés lliure als materials i continguts audiovisuals de les sessions estarà disponible posteriorment al web del projecte.

Dins de