Vés al contingut principal

L’ECP i la Lliga dels Drets dels Pobles presenten el web Dones, Pau i Seguretat

03 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El web Dones, Pau i Seguretat neix de la col·laboració entre l’ECP i la Lliga dels Drets dels Pobles per donar a conèixer l’agenda Dones, Pau i Seguretat per promoure la seva plena implementació i sensibilitzar sobre la seva importància per a la construcció d’una pau sostenible i inclusiva.
Ulls de dones
L'Escola de Cultura de Pau (ECP) de la UAB i la Lliga dels Drets dels Pobles han creat el web Dones, Pau i Seguretat per tal d'apropar a la societat la construcció de la igualtat de gènere en l'àmbit de la recerca de la pau.

El web Dones, Pau i Seguretat neix de la col·laboració entre l'ECP i la Lliga dels Drets dels Pobles per donar a conèixer l'agenda Dones, Pau i Seguretat per promoure la seva plena implementació i sensibilitzar sobre la seva importància per a la construcció d'una pau sostenible i inclusiva.

Al web es pot trobar tot tipus de documents d'anàlisi i sensibilització per conèixer i aplicar l'agenda, així com recursos pedagògics per aplicar tots aquests conceptes i idees dins de les aules per tal de calar amb eficàcia i produir un canvi en el model social de la recerca de la pau.

L'agenda neix l'any 2000 amb l'aprovació de la resolució 1325 del Consell de Seguretat de l'ONU i l'adopció posteriorment d'altres resolucions addicionals. Aquestes resolucions reconeixen les conseqüències específiques de gènere dels conflictes armats i promouen la construcció de la pau sostenible i inclusiva mitjançant la participació de les dones en condicions d'igualtat i l'eliminació de les desigualtats de gènere.

Actualment formada per vuit resolucions del Consell de Seguretat, l'agenda Dones, Pau i Seguretat té com a objectiu principal incorporar la igualtat de gènere a l'àmbit de la construcció de la pau i seguretat, i sorgeix fruit del treball d'incidència a Nacions Unides del moviment internacional per posar fi a la invisibilitat i exclusió de les dones dels esforços internacionals de construcció de pau.

Dins de