Vés al contingut principal

Josep Maria Colomer parla sobre el govern dels experts a nivell mundial

30 oct. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Josep Maria Colomer, economista, politòleg i professor a la Universitat de Georgetown pronunciarà la conferència "Governança mundial: el govern dels experts" el 4 de novembre, a les 10,30 h, a la Facultat de Ciències de la Comunicació. Es podrà seguir a UAB Campus Mèdia.
josepcolomer
La Facultat de Ciències de la Comunicació acull el 4 de novembre, a les 10,30 h, la conferència “Governança mundial: el govern dels experts”, a càrrec de l’economista i politòleg, Josep Maria Colomer. L’expert abordarà l'existència d'un poder format per unes poques dotzenes d’organitzacions, agències, fons, bancs...de l’àmbit global. Aquests organismes utilitzen diferents fórmules institucionals i de presa de decisions per intentar que els alts funcionaris rendeixin comptes de la seva tasca.

El repte principal és el disseny de normes i procediments apropiats per a un govern mundial eficaç i democràtic. Les reflexions que compartirà Colomer durant la conferència també es troben en el seu llibre El gobierno mundial de los expertos (Anagrama).

L'acte ha estat organitzat pel Departament de Periodisme de la UAB per a la assignatura “Periodisme internacional” amb la col·laboració de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia. La conferència comptarà també amb la participació de Joan Botella, degà de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia. Es podrà seguir en directe a UAB Campus Mèdia.

Josep Maria Colomer és professor d'economia política a la Universitat de Georgetown, membre per elecció de l' Academia Europæa i soci vitalici de l'Associació Americana de Ciència Política. És autor de més de dos-cents capítols de llibres i articles acadèmics i també autor o compilador de dues dotzenes de llibres, traduïts a cinc idiomes. A Anagrama ha publicat Contra los nacionalismos, El arte de la manipulación política (Premi Anagrama d'Assaig 1990), La transición a la democracia: el modelo español i Grandes imperios, pequeñas naciones (Premi Prat de la Riba de l'Acadèmia Catalana i Premi de Assaig Ramon Trias Fargas).

Dins de