Vés al contingut principal

Josep Borrell i Anton Costas analitzen l'estat de l'economia europea

29 gen. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'Associació d'Amics de la UAB organitza una xerrada per analitzar la situació de l'economia a la Unió Europea amb dos economistes implicats als àmbits institucional i acadèmic. Josep Borrell i Anton Costas participaran al col·loqui que tindrà lloc l'1 de febrer, a les 19 h, a l'Ateneu Barcelonès.
Ateneu Barcelonès
L'Ateneu Barcelonès (C. Canuda, 6. Barcelona) acollirà, l'1 de febrer, el col·loqui "L'economia a Europa després de Grècia". Tindrà lloc a les 19 h i comptarà amb la participació de Josep Borrell, expresident del Parlament Europeu, i Anton Costas, catedràtic de política econòmica de la UB. Moderarà el debat el periodista Manel Manchón, director d'Economía Digital. L'Associació d'Amics de la UAB organitza aquest debat.

Josep Borrell és catedràtic en excedència de matemàtiques empresarials de la Universidad Complutense de Madrid. En l'àmbit privat, ha treballat per a CEPSA i Abengoa. i, en l'àmbit institucional, ha estat, entre altres càrrecs, regidor a Majadahonda, diputat al Congrés, secretari d'Estat d'Hisenda i ministre d'Obres Públiques, Transports i Medi Ambient. A la UE, ha estat president del Parlament Europeu durant tres anys i membre de la convenció encarregada d'elaborar l'esborrany de la Constitució Europea. Ha estat també president de l'Institut Universitari Europeu.

Anton Costas és catedràtic de política econòmica de la UB. Els seus interessos acadèmics es relacionen amb l'anàlisi de polítiques públiques i de reforma; en particular, dels processos de privatització i liberalització. En el vessant empresarial, és conseller de diverses empreses i ha estat defensor del client d'Endesa i president del Consell d'Endesa a Catalunya. A més, és president del Cercle d'Economia i membre de diversos patronats i fundacions. Col·labora habitualment amb El País, El Periódico de Catalunya i La Vanguardia, a més d'altres mitjans de comunicació.

L'acte, a més, comptarà amb una "fila zero" amb periodistes: Antonio Franco, Joan Tapia, Xavier Vidal-Folch (El País), Andreu Missé (Alternativas Económicas), Josep Maria Ureta (El Periódico), Àlex Font (Ara) i Josep Carles Rius (eldiario.es).

Per assistir-hi, cal inscriure's escrivint a l'adreça amics@uab.cat o bé trucant al telèfon 93 581 14 90.

Dins de