Vés al contingut principal

Jornades de Química Interactiva per a l'alumnat de batxillerat

20 gen. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Del 25 de gener al 12 de febrer, les jornades pretenen potenciar l'interès per la química entre l'alumnat i enfortir els vincles entre el Departament de Química i el professorat de secundària.
Quimica
Les jornades, organitzades pel Departament de Química amb el suport de l'Institut de Ciències de l'Educació, es desenvoluparan als laboratoris de la Facultat de Ciències del 25 de gener al 12 de febrer de 2016, en horari de matí, de les 9:30 a les 13:30 h, amb un màxim de 50 alumnes per sessió. Estan adreçades a l'alumnat de batxillerat que cursi assignatures de química, preferentment de segon curs.

La recepció es farà a la sala-exposició que hi ha a la Facultat de Ciències i que alberga l’exposició “Gràcies a la Química”, que els alumnes podran visitar mentre comença l’activitat. L’objectiu de l’exposició és justament mostrar que la química, utilitzada adequadament, constitueix una aportació cabdal per a la societat del benestar de la qual gaudim. Durant la visita es podrà observar que darrere dels objectes que utilitzem quotidianament hi ha molta química.

Cada sessió s'iniciarà a les 9:30 h amb una breu introducció informativa on es mostrarà la importància de la química a la vida quotidiana i s'introduiran els aspectes bàsics de seguretat en el laboratori i de tractament de residus. Després es portarà a terme una pràctica de química virtual a l'aula d'informàtica, on es simularà el comportament de l'aigua, i una sèrie de pràctiques als laboratoris del Departament de Química.

Dins de