Vés al contingut principal

Jornada sobre els ODS a la docència universitària

27 feb. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El divendres, 1 de març, se celebra la jornada “Del compromís institucional a l’acció docent: com introduir i reforçar la perspectiva dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) a la docència universitària?” organitzada per la Fundació Autònoma Solidària en col·laboració amb l’ACUP (Associació Catalana d'Universitats Públiques).

ObjectiusDesenvolupamentSostenible

L'any 2017 les universitats membres de l’ACUP van signar la Declaració 'El compromís de les universitats catalanes amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible: cap a una educació transformadora per a un món nou'.

La Fundació Autònoma Solidària de la Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb l’ACUP, a través del projecte ESDU- Educació per al Desenvolupament a la Universitat-, que té el suport de l’Ajuntament de Barcelona, proposa una jornada de treball que té com a objectiu compartir experiències i avançar en la posada en pràctica de diverses iniciatives en l’àmbit de la docència universitària per fer efectiu aquest compromís.

Els objectius són oferir orientacions per incorporar els ODS en l’àmbit docent, compartir pràctiques de les diferents universitats públiques catalanes en la promoció de l’Agenda 2030 en el plans d’estudi i elaborar propostes d’actuació docent per avançar en la perspectiva ODS.

L’acte se celebrarà el divendres, 1 de març, a la Sala Polivalent de l’Edifici Mercè Rodoreda del Campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra.

La jornada s’iniciarà a les 9:30h amb l’acte de benvinguda i presentació, a càrrec de David Llistar, director de Justícia Global i Cooperació internacional de l'Ajuntament de Barcelona; Mònica Figueras, vicerectora de projectes per al Compromís Social i la Igualtat de la UPF, i Josep Maria Vilalta, secretari executiu de l’ACUP.

A continuació, tindrà lloc una taula rodona inicial sobre ODS i formació en Educació Superior; per passar a continuació a la part principal de l’acte: la creació de grups de treball per àmbit d’actuació per presentar diferents experiències; i la creació de grups de treball per universitat, per aconseguir un clima d’intercanvi, reflexió i propostes.

Finalment, es conclourà la jornada a les 14h amb la presentació de propostes conclusions, i Jordi Prat, director de la FAS, serà l’encarregat de concloure l’acte.

Podeu consultar aquí el Programa de la Jornada

Dins de