Vés al contingut principal

Jornada sobre el gènere dins l'àmbit científic

02 maig 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Facultat de Ciències i Biociències acull divendres, 4 de maig, a les 12 h, una jornada sobre "Gènere i Ciència", organitzada pel col·lectiu Societat Catalana de Nanociència i Nanotecnologia (SCN2). S'hi durà a terme també una exposició interactiva.
Gènere i ciència
El col·lectiu Societat Catalana de Nanociència i Nanotecnologia, una associació independent sense ànim de lucre amb l'objectiu de promoure la recerca i innovació nanotecnològica i contribuir en la divulgació i debat de la ciència, durà a terme aquest divendres 4 de maig una jornada anomenada 'Gènere i ciència' que tindrà lloc a la Facultat de Ciències i Biociències de la UAB en horari de 12 h a 14 h.

El punt de partida de la jornada es desenvolupa al voltant de la temàtica del gènere i la ciència amb el propòsit de presentar la situació actual que té el gènere dins el marc científic i acadèmic. Tema que tractat dins el mateix àmbit formatiu, pot tenir una gran transcendència per a la comunitat universitària.

La jornada s'iniciarà amb un seminari especialitzat en gènere, amb la finalitat de presentar i introduir als assistents en el tema de la jornada. Seguidament tindrà lloc una taula rodona amb cinc expertes en diferents disciplines: sociologia, història de la ciència, física i medicina. Les ponents  seran: Marta Sales Pardo, física experta en gènere, sistemes complexos i ciència de la ciència de la Universitat Rovira i Virgili; Sara Moreno Colom, sociòloga i Vicerectora d'Alumnat i Ocupabilitat de la Universitat Autònoma de Barcelona; Clara Florensa Rodríguez, historiadora de la ciència i membre de la xarxa de científiques comunicadores de elPeriòdico; Eva Pellicer Vilà, directora adjunta de grup d'investigació en nanomaterials i premi L'Oréal- UNESCO For Women in Science (2014) de la Universitat Autònoma de Barcelona; I Elisabet Tasa Vinyals, metgessa i psicòloga experta en gènere de l'Hospital Universitari de Vic.

Paral·lelament, hi haurà una exposició interactiva sobre gènere i ciència amb l'objectiu de donar visibilitat a les dones científiques. La trobada servirà  per explicar el perquè de la iconografia de l'esdeveniment i s'exposaran casos de discriminació per raons de gènere a la ciència, als quals qualsevol visitant podrà afegir les seves pròpies experiències.

L'assistència a l'esdeveniment és gratuïta però cal inscripció prèvia, ja que l'aforament és limitat. Inscripció.

Dins de