Vés al contingut principal

Jornada d’humanitats clàssiques i digitals a la Facultat de Filosofia i Lletres

29 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La sala d’actes de la Facultat de Filosofia i Lletres acollirà la jornada Humanitats clàssiques i humanitats digitals el proper dijous 1 de desembre a les 9h. Es tracta d’una jornada docent de la titulació d’Estudis Clàssics organitzada pel Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana.
Humanitats
Si les Humanitats són un agent social i cultural per ajudar a crear consciència crítica, en l’actualitat, al món digital i digitalitzat, els estudiosos han de ser capaços de crear les seves pròpies eines, sense esperar que d’altres no experts ho facin. La titulació d’Estudis Clàssics ofereix en una jornada una reflexió sobre aquesta temàtica, amb l’exposició de diverses experiències.

L’acte començarà a les 9h amb una presentació a càrrec de Joan Carbonell, degà de la Facultat, Gemma Puigvert, director del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana, i José Martínez Gázquez, coordinador del Grau d’Estudis Clàssics. Tot seguit, Charles Delattre, de la universitat Paris Ouest Nanterre, dissertarà sobre les “Humanitats clàssiques i humanitats digitals”. A continuació, a les 10h, serà el torn de Josep Antoni Iglesias Fonseca, professor del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana, que continuarà amb la ponència “Humanitats digitals”.

A les 11h, Fernando González, de la Universidade da Coruña, parlarà sobre la “Base de dades de literatura de controvèrsia islamo-jueu-cristiana”. Més tard, a les 11.45h, Sebastià Giralt, del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana de la UAB, impartirà la xerrada “Arnau DB. Corpus digital d’Arnau de Vilanova”. El seguirà Ana Gómez Rabal, de la Institució Milà i Fontanals (CSIC) de Barcelona, qui a les 12.30h exposarà “La composició d’un diccionari de llatí medieval: tradició lexicogràfica i reptes digitals”. Finalment, Manel Gracia Sánchez, de la Universitat de Barcelona, parlarà sobre “Epigrafia en 3D” a les 13.15h. Un cop acabades les xerrades, es tancarà l’acte amb un col·loqui.

Programa de la jornada:

Dins de