Vés al contingut principal

Joan Carbonell, nou degà de la Facultat de Filosofia i Lletres

25 feb. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La junta de la Facultat de Filosofia i Lletres ha escollit l'equip del Deganat per a un nou període: Joan Carbonell (degà), Margarita Freixas, Anna Badia, Raquel Piqué, Eva Codó i Manuel Santirso. La candidatura de Carbonell s'ha imposat a l'altra presentada, que encapçalava Ignasi Fernández Terricabras.
Joan Carbonell
La junta de la Facultat de Filosofia i Lletres ha elegit Joan Carbonell, professor del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana de la UAB, nou degà del centre. La seva candidatura s'ha imposat a l'altra presentada, que encapçalava Ignasi Fernández Terricabras, professor del Departament d'Història Moderna i Contemporània.

El nou equip del Deganat estarà format per, a més de Carbonell, Margarita Freixas (secretària i vicedegana d'Economia, Serveis i Espais), Anna Badia (vicedegana de Programació dels Estudis de Grau), Raquel Piqué (vicedegana de Programació dels Estudis de Postgrau), Eva Codó (vicedegana d'Ordenació dels Estudis) i Manuel Santirso (vicedegà de Comunitat Universitària i Promoció d'Estudis).

Carbonell és doctor en filologia clàssica i professor de filologia llatina. Va ser també catedràtic de llatí d'ensenyament secundari. La seva recerca ha versat sobre temes com la figura i l’epistolari de l’humanista Antonio Agustín, l'epigrafia (sobretot de tradició manuscrita) o la didàctica de la llengua llatina. Ha traduït al català obres de Luter, Pico della Mirandola, G. Galilei, Ciceró, Plaute, Horaci i Lucà.

Ha desenvolupat diferents responsabilitats a la UAB: delegat del rector per a Estudis i Centres Adscrits, vicerector d'Estudiants i de Promoció Cultural i membre del Consell de Govern en representació del professorat permanent del Claustre. A la Facultat, ha estat secretari del Departament de Filologia Clàssica, coordinador de la titulació de Filologia Clàssica, vicedegà d'Estudis i membre del Claustre en representació del centre.

Dins de