Vés al contingut principal

Investigadors de l'ICTA i del CRAG reben ajuts europeus per consolidar els seus projectes

24 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Eric Galbraith, de l’ICTA-UAB, rep l’ajut pel projecte “Biogeochemical and ecosystem interactions with socio-economic activity in the global ocean (BIGSEA)”; i Ana Caño, del CRAG, pel projecte “Improving Drought Resistance in Crops and Arabidopsis (IDRICA)”.
european resarch council
El Consell Europeu de Recerca (ERC, per les seves sigles angleses, «European Research Council») ha anunciat quins són els 302 guanyadors de la seva convocatòria de subvencions de consolidació del 2015. Aquests investigadors d’alt nivell, que són a la meitat de la seva carrera professional, rebran un total de 585 milions d’euros provinents del programa de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea. Gràcies a aquestes subvencions de fins a 2 milions d’euros cadascuna, aquests científics podran consolidar els seus equips de recerca i desenvolupar les seves idees innovadores. Aquests investigadors podran contractar estudiants de postdoctorat, estudiants de doctorat i personal investigador per als seus equips de recerca.

L’investigador de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambietals (ICTA-UAB), Eric Galbraith, rebrà un dels ajuts per dur a terme el projecte “Biogeochemical and ecosystem interactions with socio-economic activity in the global ocean (BIGSEA)”; i la investigadora Ana Caño, del Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) – consorci del CSIC, l’IRTA, la UAB i la UB a l’Esfera UABCEI-, en rebrà un dels Consolidator Grants pel projecte “Improving Drought Resistance in Crops and Arabidopsis (IDRICA)”.

Les subvencions de consolidació de l’ERC s’atorguen a investigadors d’alt nivell de qualsevol nacionalitat i edat amb un mínim d’experiència de set anys i un màxim de dotze un cop doctorats, i amb un historial científic prometedor. Cal que duguin a terme la seva tasca en centres de recerca d’algun Estat membre de la UE o d’algun dels països associats. La subvenció, d’un màxim de 2 milions d’euros, es concedeix per a un màxim de cinc anys.

El Consell Europeu de Recerca, creat per la Unió Europea el 2007, és el primer organisme que finança la recerca bàsica o a la frontera del coneixement. Cada any selecciona i finança els investigadors més creatius de qualsevol nacionalitat i edat per dur a terme projectes ubicats a Europa. L’ERC malda per atreure a Europa els millors investigadors de qualsevol lloc del món. Fins ara l’ERC ha finançat gairebé 6 000 investigadors d’alt nivell en diferents fases de les seves carreres.

Dins de