Vés al contingut principal

Iggy Pop i Jim Jarmusch, els protagonistes de la preestrena de cinema d'aquest dijous

21 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
"Gimme Danger" l'última pel·lícula del director nord-americà Jim Jarmusch, serà la preestrena del dijous 24 de novembre. El documental narra la història de la banda de de punk-rock The Stooges, liderada per Iggy Pop. A les 13:00h a la Sala Cinema de la UAB (Plaça Cívica)
Imatge preestrena Gimme Danger
La preestrena del proper dijous 24 de novembre a les 13:00h a la Sala Cinema de la UAB (Plaça Cívica), serà el documental musical “Gimme Danger” de Jim Jarmusch sobre la banda de punk-rock The Stooges, liderada pel carismàtic vocalista Iggy Pop.

El documental, presentat a la passada edició del Festival de Cannes i més recentment al Festival IN-EDIT de Barcelona, ha estat molt ben rebut per la crítica internacional gràcies a dos grans noms: el prestigiós director Jim Jarmusch que es situa darrere la càmera i el protagonista del documental Iggy Pop, un dels artistes més influents de la música punk de la dècada dels 70.

La banda The Stooges es va formar a Detroit l’any 1967. Amb tres albums The Stooges  (1969), Fun House (1970) i Raw (1973) marcats per un estil desenfadat, salvatge i cru, van influenciar a bandes tan importants com Sex Pistols, Ramones, Buzzcocks o White Stipes, però van ser força incompresos durant l’època i no va ser fins després i, especialment, fins el retrobament de la banda l’any 2003, amb la posterior publicació del disc The Weirdness (2007) i el més recent Ready to Die (2013), que van ser reconeguts internacionalment i actualment són considerats com els pares del punk.

L’aclamat director Jim Jarmusch, a punt d’estrenar el seu últim film Paterson (2016), s’ha consolidat com un dels més importants del cinema independent nord americà gràcies a una filmografia de 14 llargmetratges entre els quals destaquen films tan notables com la seva opera prima Permanent Vacation (1980), Stranger than paradise (1984), Down By Law (1986),  Mystery Train (1989) o la més recent Only Lovers Left Alive (2013). El seu interès per la música és evident si tenim en compte que ha composat la banda sonora de dos dels seus films i que, a més, és un dels membres de la banda Sqürl (que va tocar al festival Primavera Sound del 2013). A més, l’any 1997 ja va dirigir Year of the Horse, un documental musical centrat en el músic Neil Young que també va rebre molt bones crítiques.

Jim Jarmusch fa un retrat d’una època, d’una banda i sobretot d’un protagonista que coneix molt bé: Iggy Pop, qui ja havia aparegut en els seus films Dead Man (1995) i Coffee and Cigarettes (2003). En el film es percep la passió que sent el director per la música i per la banda, que defineix a l’inici del documental com la millor banda de rock de la història. De forma cronològica narra el recorregut de The Stooges servint-se sobretot d’entrevistes als seus membres de diferents èpoques (amb un clar protagonisme del líder i cantant), i aprofitant que no hi ha una gran quantitat d’imatges d’arxiu de la banda, incorpora animacions i escenes de films i sèries de televisió de l’època que acompanyen la narració amb sentit d’humor i un to irònic.

L’entrada al cinema serà gratuïta, però limitada a l’aforament de la sala. La taquilla s’obrirà a les 12:00h, una hora abans de l’inici de la projecció.

Per a qualsevol aclariment dirigiu-vos a:
Cultura en Viu
Edifici L'Àgora