Vés al contingut principal

Homenatge al professor José Fortes Fortes

04 abr. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proppassat dia 22 de març, el departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana va homenatjar el professor José Fortes Fortes, qui va ser cap de l'àrea de Lingüística Indoeuropea a la UAB al llarg de més de vint-i-cinc anys.
José Fortes
La presentació del volum 34-36 de la revista Faventia (2012-2014) ha estat un homenatge al Professor José Fortes Fortes. En primer lloc, tres participants del volum titulat Florilegium Indogermanicum, Palaeohispanicum et Eurasiaticum in memoriam José Fortes Fortes, Ignasi-Xavier Adiego (Universitat de Barcelona), Javier Velaza (Universitat de Barcelona) i Agustí Alemany Vilamajó (Universitat Autònoma de Barcelona), han parlat de les aportacions de l’homenatjat a la recerca. Els participants han destacat la saviesa, la vàlua professional i la gran qualitat humana de l'homenatjat.

A continuació hi ha hagut l’"evocació de l’amic Pepe Fortes” per part de José Martínez Gázquez i Jordi Cors, i tot seguit han parlat amics i familiars. Tots els participants han coincidit en qualificar de gran savi, erudit, rigorós, generós, humil i sensible al professor, i han destacat que a part de la seva saviesa era una persona d'una qualitat humana extraordinària.
José Fortes Fortes va ser cap de l’àrea de Lingüística Indoeuropea a la UAB durant més de vint-i-cinc anys, fins a la seva jubilació, i va dedicar la seva recerca a la lingüística indoeuropea, la paleohispanística i els estudis sobre Euràsia central.

L’acte s’ha desenvolupat el 22 de març, a les 11.30h a Sala d'Actes Frederic Udina i ha estat organitzat pel departament de Ciències de l'Antiguitat i l'Edat Mitjana, el Grau d'Estudis Clàssics i la revista Faventia.

Dins de