Vés al contingut principal

Guido Tonelli parlarà de la descoberta del Higgs a la Facultat de Ciències

06 feb. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El físic italià Guido Tonelli, professor de la Universitat de Pisa i un dels protagonistes de la descoberta del bosó de Higgs, pronunciarà la conferència “El naixement imperfecte de les coses”, dimarts 7 de febrer, a les 12.30h, a la sala d’actes de la Facultat de Ciències.
Guido Tonelli
El professor de física de la Universitat de Pisa, Guido Tonelli, va ser portaveu de l’experiment CMS del CERN, un dels dos experiments, juntament amb l’ATLAS, que cercaven evidències experimentals de l’existència del Bosó de Higgs. La partícula, predita cinquanta anys enrere, tancava el trencaclosques del Model Estàndard de la física i està darrera l’origen de la massa de les partícules subatòmiques.

Tonelli va ser testimoni de tot el procés de construcció de l’accelerador LHC fins a l’aparició de les primeres proves de l’existència del bosó, i ho ha plasmat recentment en el llibre “El nacimiento imperfecto de las cosas. La gran búsqueda de la partícula de Dios y la nueva física que cambiará el mundo”. Presentat pel director de l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE), Matteo Cavalli Sforza, Tonelli aproparà aquest procés en primera persona en una conferència divulgativa a sala d’actes de la Facultat de Ciències, el proper dimarts dia 7 de febrer a les 12.30h.

El mateix dia, a les 16h, a l’IFAE, Guido Tonelli oferirà un seminari per a públic més especialitzat, sota el títol “The Higgs boson: a new tool to understand the origin of matter and the evolution of our Universe”.

Entre les seves contribucions, el físic italià també ha dut a terme les primeres mesures experimentals de la vida mitjana dels mesons encantats (charmed), i és responsable de diverses traces que permetrien demostrar l’existència de Supersimetria, de nova física més enllà del Model Estàndard. Ha rebut, entre d’altres reconeixements, el Fundamental Physics Prize (2012), i l’Enrico Fermi Prize de la Societat Italiana de Física (2013).

Dins de