Vés al contingut principal

Gabriel Masfurroll, nomenat "Freeman of the City of London"

26 oct. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El president del Consell Social de la UAB, Gabriel Masfurroll, l’han nomenat el dijous, 25 d'octubre, Freeman of the City of London, l’honor més alt que atorga la capital britànica, en una cerimònia que ha tingut lloc al Guildhall, la casa consistorial històrica de Londres. És la segona persona de ciutadania espanyola que rep l’honor després de Plácido Domingo.
Gabriel Masfurroll, investit Freeman of the City of London
La concessió de la Llibertat de la Ciutat de Londres s’atorga a personalitats de diferents àmbits amb l’objectiu de reconèixer els èxits que han assolit en els seus camps respectius. Masfurroll rep aquest reconeixement per la seva contribució al món de la sanitat (en entitats com USP Hospitals o Clínica Tres Torres), la universitat (la UAB, de la qual és president del Consell Social des del 2014, o el Mahatma Gandhi Center for Peace Studies), l’esport (FC Barcelona o Comitè Olímpic Espanyol) i la filantropia (en organitzacions sense ànim de lucre com la Fundació Alex o la Fundació Laureus).

El títol de Freeman of the City of London és l’honor més alt que es pot rebre a la ciutat de Londres, i una de les tradicions més antigues que existeixen en l’actualitat, ja que els orígens es remunten a 1237.

Fins al 1996, la Freedom únicament s’atorgava a ciutadans britànics o de la Commonwealth. Entre les personalitats que compten amb el reconeixement, es troben Nelson Mandela, Luciano Pavarotti, JK Rowling, Sir Winston Churchill, Theodore i Franklin Roosevelt, la princesa Diana de Gal·les, Morgan Freeman, Bill Gates, Helmut Kohl o Annie Lennox.

Dins de