Vés al contingut principal

Filòlegs i historiadors parlen sobre la literatura dramàtica de l'exili republicà

30 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Grup d'Estudis de l'Exili Literari de la UAB és un referent acadèmic en l'estudi dels autors que van haver d'exiliar-se el 1939 a causa de la desfeta republicana al final de la Guerra Civil. Els dies 1 i 2 de desembre, el GEXEL organitza una trobada sobre la literatura dramàtica i l'exili.
Paisatge
Els dies 1 i 2 de desembre, a la sala de graus de la Facultat de Filosofia i Lletres, tindran lloc les jornades "La història de la literatura dramàtica espanyola i l'exili republicà de 1939", que organitza el Grup d'Estudis de l'Exili Literari (GEXEL-CEFID) de la UAB.

Aquestes jornades formen part del procés de treball vinculat al projecte de recerca "La història de la literatura espanyola i l'exili republicà de 1939", que té com a investigador principal Manuel Aznar, catedràtic del Departament de Filologia Espanyola i director del GEXEL. Aznar obrirà la trobada el dia 1, a les 10 h, amb la xerrada "Dramaturgia de un futuro libro colectivo sobre la literatura dramática de nuestro exilio teatral republicano de 1939".

Al llarg de les dues jornades, es parlarà de nombroses figures literàries exiliades o relacionades amb els autors de l'èxode republicà, com ara León Felipe, Antonio Buero Vallejo, José Bergamín, Rafael Alberti i molts altres. Hi intervindran investigadors vinculats al GEXEL i d'altres institucions com ara les universitats de Deusto, d'Oviedo, Autónoma de Madrid i Saint Louis, a més dels instituts de secundària Cosme García (Logronyo) i Diego Velázquez (Torrelodones).

Dins de