Vés al contingut principal

"Exsules filii mundi", torna el concert de primavera de la UAB

19 maig 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El concert tindrà lloc el 22 de maig, i es vol erigir com un cant a la humanitat, promovent la solidaritat i recordant a les persones que viuen en un exili constant. El programa està format íntegrament per obres escrites durant el segle XXI.
Imatge cartell Concert Primavera 2017
El Cor i la Orquestra de la UAB, junt amb el Cor de Farmàcia de la UB, organitzen una nova edició del Concert de Primavera. Tindrà lloc el proper dilluns 22 de maig, a les 13,30 h, a la Sala Teatre de la UAB. La direcció anirà a càrrec d'Ahmet Süleyman, director del Cor de la Facultat de Farmàcia de la UB; Poiré Vallvé i Jesús Vadia, encarregats, respectivament, de la direcció del Cor i de l'Orquestra de l'Autònoma. Les obres representades seran Salve Regina, d'Arvo Part; Triptych, de Tarik O'Regan i On Hearing the First Cuckoo in Spring, de Frederick Delius. A més, comptarà amb les estrenes dels treballs de Haikús en temps de guerra, de Poiré Vallvé i Jesús Badia; i de Davet, d'Ahmet Süleyman.

El títol del concert neix a partir d'una frase de l'antífona Salve Regina dedicada a la Verge Maria: "Exsules  filii  Evae", que en català és "Desterrats/exiliats fills d'Eva". En una clara referència al text llatí, i amb la intenció de fer-la extensiva a tots els habitants de la Terra, s'ha adaptat el text original en l'expressió "Exsules filii mundi", és a dir, "Exiliats fills del món". Finalment, el nom present conté la paraula "cant", que també pot tenir la connotació de "pregària". És a dir, té l'objectiu d'unir diverses veus en un sol cant per donar una resposta ferma a les injustícies que interpel·len el món avui en dia. Es tracta, doncs, d'un repertori solidari que concep el món com un lloc d'entesa.

El programa té la particularitat que està format íntegrament per obres escrites durant  el  segle  XXI, sovint poc interpretades. A més, dues d'elles han estat escrites per  a l'ocasió. Entre d'altres textos, trobem els durs haikús de Miquel Martí i Pol, la poesia alliberadora de Nâzım Hikmet, les reflexions de germanor de Rumi, i els versos i salms que enllacen Orient i Occident i canten la lluita entre la vida i la mort.

Aquest concert és una acció col·lectiva que vol promoure la solidaritat humana, a banda de recordar  les tantíssimes persones que viuen l'exili constant, com poden ser els desnonats, les víctimes de la pobresa o de les catàstrofes naturals o els refugiats. Amb aquesta música es pretén transcendir de tota creença religiosa o mística i promoure allò que ens uneix a tots, la humanitat.

Dins de