Vés al contingut principal

Exposició sobre la història de la infermeria a la Facultat de Medicina

28 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Aquest quadre pertany a l'artista Víctor Tardieu  (Orliénas, França, 30 d’abril de 1870 - Hanoi, Vietnam, 12 de juny de 1937). El seu tema és l'hospital de campanya creat per una hereva del testimoni de Nightingale, la duquesa de Shuterland.
Exposició sobre la història de la infermeria: Visibilitat de la infermeria al llarg de la història
Estudiants de l'assignatura d'Evolució de Cures i Pensament Infermer (ECPI) del 1r curs del grau en Infermeria han creat uns pòsters sobre el rol del professional de la infermeria al llarg de la història. Del 2 al 26 d'abril estaran exposats al vestíbul de la Unitat Docent de Ciències Mèdiques Bàsiques de la Facultat de Medicina amb l'objectiu de donar visibilitat a la professió.

La inauguració de l'exposició tindrà lloc el 2 d'abril a les 11.30 h, a la Facultat de Medicina. L'acte comptarà amb la presència del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, Josep Ros i del degà de la Facultat de Medicina, Vicent Fonollosa.

Per poder desenvolupar una professió és important conèixer les seves arrels, reconstruir el seu passat, seguir la seva trajectòria en les diferents cultures i visibilitzar la seva influència política i social. Una mirada oberta als diferents moments de la historia de la humanitat, on sempre han estat present les cures infermeres i el tenir cura de les persones.

Es tracta de resseguir, cronològicament, les diferents etapes en el desenvolupament infermer, des de l'etapa domèstica, durant la prehistòria i les primeres civilitzacions, on les cures van estar lligades a la dona per garantir la supervivència de l’ espècie; l'etapa vocacional en l'Edat Mitjana, vinculada a la caritat, pobresa i les ordres religioses; l'etapa tècnica, associada al desenvolupament tecnològic i la malaltia com a centre de les cures i finalment arribem a l’actualitat, amb l'etapa professional on es consolida la infermeria com a disciplina científica.

Aquesta exposició permet passejar per les diferents etapes de la història des d’una mirada a la professió infermera.

Dins de