Vés al contingut principal

Experts en gestió de centres educatius posen en comú la seva recerca

12 maig 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Cada any, l'Equip de Desenvolupament Organitzacional organitza una jornada sobre recerques en gestió de centres educatius de tots el àmbits: secundària, formació professional, universitat, etc. El 15 de maig, la Facultat de CC. de l'Educació acull la trobada d'enguany.
Jornada anual de l'EDO
El 15 de maig, a la sala de juntes de la Facultat de Ciències de l'Educació, té lloc la sisena edició de la jornada anual de l'Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO), que es dedica a l'estudi de l'organització i la gestió dels centres educatius. La jornada d'enguany es titula “Repensant les organitzacions educatives” i tracta sobre estudis rellevants realitzats actualment en aquest camp. Hi assisteixen membres i col·laboradors del Grup EDO provinents de la UAB, UAH, UGR, UdL, UIC, IUACJ i la PUCV, així com experts d'altres grups que cooperen amb l'EDO.

La trobada comença a les 9,45 h amb una presentació de la situació actual de l'EDO a càrrec del director del grup i catedràtic del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB Joaquín Gairín. A continuació, se succeiran diverses ponències sobre el moment actual dels grups de l'EDO i sobre estudis rellevants que s'estan duent a terme actualment. A les 16 h, Marta Soler, professora del Departament de Teoria Sociològica, Filosofia, Dret i Mètode de la UB, ofereix una activitat formativa titulada "Repensant l'espai a les organitzacions educatives". I, a les 18,30 h, Gairín tanca la jornada exposant algunes propostes de futur.

Abans de la trobada, el dia 14, hi va haver una activitat prèvia organitzada en col·laboració amb l'Escola d'Administració Pública de Catalunya i el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada de la Generalitat.

Cinc projectes de recerca

L'EDO estudia principalment la gestió d'institucions educatives de tot tipus: centres de secundària i de formació professional, universitats, formació no reglada, etc. Coordina el treball de diferents grups de recerca de la UAB, la UdL i la UIC, i col·labora estretament amb la Universidad de Granada i la Universidad de Alcalá de Henares.

Actualment, l'EDO coordina cinc projectes de recerca sobre inclusió i permanència a l'educació secundària de col·lectius vulnerables, millora de la formació de mestres a partir de l'anàlisi de les competències transversals i estratègies de feedforward sostenible a la docència en educació superior. El grup imparteix també formació mitjançant diferents titulacions de postgrau i màster.

Dins de