Vés al contingut principal

Experts acadèmics i institucionals analitzen el control econòmic dels partits

11 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El projecte de recerca dirigit per Mercedes García Aran i Joan Botella, catedràtics del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, tracta la responsabilitat penal i política dels partits polítics, i hi participen diferents professors de dret penal, ciències polítiques i dret constitucional.
Facultat de Dret
El proper 25 de novembre a les 10 h, l’aula 4 de la Facultat de Dret acollirà el seminari titulat “La fiscalització econòmica i financera dels partits polítics”. La jornada està organitzada en el marc del projecte de recerca DER2014-52890-R i serà presentada per Mercedes García Aran, catedràtica del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, i Joan Botella, catedràtic del mateix departament i degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia.

La primera part del seminari tractarà sobre el Tribunal de Comptes i el control que tenen els partits polítics sobre aquest òrgan fiscalitzador. El debat estarà moderat per Francesc Vallès, professor del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, i hi intervindran Lluís Armet, conseller del Tribunal de Comptes del Departament d’Empreses Estatals i altres Ens Públics, i María Dolores Genaro, consellera del Tribunal de Comptes del Departament de l’Àrea de l’Administració Socio-Laboral i de la Seguretat Social i del Departament de Partits Polítics.

A la segona part es tractarà el tema de la Sindicatura de Comptes de Catalunya i el control de la despesa electoral. El moderador serà Joan Marcet, professor del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, i hi intervindrà Jaume Amat, síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya.

El projecte de recerca DER2014-52890-R tracta la responsabilitat penal i política dels partits polítics, i hi participen diferents professors de dret penal, ciències polítiques i dret constitucional. La recerca està dirigida pels mateixos Mercedes García i Joan Botella.

Dins de