Vés al contingut principal

Èxit de participació en les Olimpíades de Geologia

02 març 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB ha estat, un any més, una de les seus de les Olimpíades de Geologia a Catalunya, que enguany han arribat a la 11a edició. Celebrades el proppassat 28 de febrer, les proves són promogudes per l’Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra i la Sociedad Geológica de España.
Olimpiades Geologia UAB
El proppassat divendres dia 28 de febrer es van realitzar les proves de l’onzena edició de les Olimpíades de Geologia simultàniament a Barcelona (a la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa), a Lleida (a la Universitat de Lleida), a Girona (a la Universitat de Girona) i a Tarragona (a la Universitat Rovira i Virgili). Enguany la suma de participants ha estat de 422 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat, procedents de 57 centres d’arreu del territori català.

La prova a realitzar va consistir en un test teòric i una prova pràctica de grup. En la prova teòrica havien de respondre 50 preguntes de geologia general. En la prova de grup havien d’interpretar un mapa i tall geològic i identificar minerals, roques i fòssils que en alguns casos estaven relacionats amb el tall. A més, hi havia preguntes aplicades relatives a riscos, recursos i impactes geològics associades al tall.

Coincidint amb la jornada de les olimpíades de Geologia es van dur a terme algunes activitats en paral·lel. En el cas de la UAB es va impartir la conferència “La sisena extinció” a càrrec del professor del Departament de Geologia de la UAB Joan Poch. La seu amb major participació ha sigut la de Barcelona amb 166 alumnes provinents de 22 centres que es van repartir en tres seus diferents: la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i el Campus de Manresa de la Universitat Politècnica de Catalunya. Els representants a la fase estatal en seran 5: els guanyadors de cada subseu més els següents dos alumnes classificats amb millor puntuació a qualsevol de les subseus.

Els alumnes candidats a representar Barcelona a la final estatal, que tindrà lloc a Cuenca el proper 28 de març, són: Laura Molar (INS Isaac Albéniz, Badalona); Júlia Bonet Freixinet (Escola Sant Gregori Barcelona); Dani Fernandez Martín (INS El Cairat, Esparreguera); Carlos de la Vega Blanco (INS Infanta Isabel d'Aragó); i Laia Pineda (INS Pere Vives Vich).

Tots els participants han rebut obsequis que han inclòs una taula dels temps geològics, mapes geològics de Catalunya, i els guanyadors de cada seu i subseus, un exemplar de l’Atles de Geologia de Catalunya, tots ells cedits per l’Institut Geològic i Cartogràfic de Catalunya. A més, el Geoparc de la Catalunya Central els obsequia amb una sortida geològica guiada en la que per primer cop es coneixeran tots els guanyadors catalans i on ja començaran a preparar-se per a la final estatal.

Dins de