Eugenio Coccia parlarà sobre la detecció d’ones gravitacionals a la Facultat de Ciències

17 feb. 2016
El físic experimental de la Universitat de Roma i del Gran Sasso Science Institute (Itàlia), oferirà dijous, 18 de febrer, una conferència sobre la recent detecció d’ones gravitacionals.
coccia
El proper dijous dia 18 de febrer a les 12:30h, a la sala d’actes de la Facultat de Ciències, tindrà lloc una xerrada sobre la recent primera detecció directa de les ones gravitacionals organitzada per la mateixa facultat. La conferència, “Opening the gravitational wave window to the Universe”, serà impartida pel professor Eugenio Coccia, de la Universitat de Roma "Tor Vergata" i del  Gran Sasso Science Institute (INFN, Itàlia).

Eugenio Coccia, físic experimental expert en la física de les astropartícules, ha centrat la seva recerca en el desenvolupament de detectors ultracriogènics per a la detecció d'ones gravitacionals, així com en el desenvolupament de detectors de neutrins i de raigs còsmics.

El professor Coccia ha participat a l’INFN Frascati Laboratory i a l’INFN Gran Sasso Laboratory, amb estàncies breus de recerca també a la Universitat de Leiden, al Kamerlingh Onnes Laboratory. Ha dirigit l’experiment EXPLORER al CERN i dirigeix actualment l’experiment NAUTILUS a l’INFN Frascati Laboratories. Forma part de l’experiment VIRGO, a Pisa, un gran interferòmetre làser per a la detecció d’ones gravitatòries.

Actualment dirigeix l’INFN Center for Advanced Studies “Gran Sasso Science Institute”, presideix el Comité Internacional sobre Ones Gravitatòries (GWIC) i és membre del Consell de la Societat Europea de Física.