Vés al contingut principal

Estudiants desenvolupen una app mòbil per ajudar als taxistes a trobar clients

17 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
En el concurs InnoJam SAP hi van participar estudiants de 13 països diferents, amb el repte de desenvolupar aplicacions per a la gestió intel·ligent del tràfic, basant-se en la tecnologia SAP HANA Cloud Plattform. En l'equip de sis estudiants guanyadors hi havia tres catalans, estudiants del Grau en Empresa i Tecnologia de la UAB.
GuanyadorsAppTaxisSAP
L'equip guanyador, amb la seva tècnica-mentora de SAP.
La diferència amb la resta d’apps per a taxis existents al mercat és que aquesta està específicament orientada a les companyies de taxis i no tant al client del taxi.
Un equip d’estudiants internacional ha guanyat el concurs SAP InnoJam- celebrat a la UAB el darrer cap de setmana de gener- amb una app mòbil adreçada als conductors de taxis. Aquesta aplicació permet als taxistes estalviar temps i diners, i als clients trobar taxis lliures més ràpidament.

L’aplicació permet captar dades sobre les carreres (ubicacions d’inici i finalització, rutes, temps, etc…) de forma massiva. “Amb aquestes dades fem una anàlisi amb tècniques estadístiques, i després una predicció del nivell de demanda, segons la zona de la ciutat i el dia i l’hora que es lliuren els taxis en temps real. Això permet als taxistes estar a les zones amb més alta demanda, evitant així temps perduts amb pocs clients”, explica Pablo Martín (UAB), un dels estudiants que ha creat l’app. La diferència amb la resta d’apps per a taxis existents al mercat és que aquesta està específicament orientada a les companyies de taxis, per a rendabilitzar els serveis, i no tant al client del taxi.

Per desenvolupar aquest sistema han fet servir la tecnologia SAP Hana Cloud Plattform, que inclou accés a SAP UI5, per al desenvolupament d’interfícies d’usuari, i SAP Hana, per al tractament de dades.

L’equip està format per tres catalans (UAB), un xinès (Universitat Politècnica de Catalunya), una eslovena (University of Maribor) i dos marroquins (Ecole Nationale des Sciences Appliquées de Tanger): Pablo Martín, Aitor Guiteras i Héctor Martínez són els catalans; Han Yang, de Xina; Tanja Franc, d’Eslovènia; Mohammed Griech i Anassa-Omar Bouguedadach, del Marroc.

App guanyadora del concurs Innojam SAP
L’aplicació s’ha desenvolupat en el concurs SAP-Innojam que va acollir l’Escola d’Enginyeria de la UAB, a Bellaterra, el darrer cap de setmana de gener, organitzada per l’empresa SAP. Va ser una trobada de 32 hores de durada en la que van participar universitaris de 13 països de tot el món, per tal d’oferir-los una experiència pràctica a les tecnologies de SAP. El repte era desenvolupar una app per a la gestió intel·ligent del tràfic, basant-se en la tecnologia SAP HANA Cloud Plattform.

Durant dos dies, els estudiants, de carreres de l’àmbit de la tecnologia, economia, empreses i de disseny, van trebllar junts amb el suport dels tècnics-mentors de l’empresa SAP, per a superar el repte de desenvolupar aplicacions de Smart Mobility. Els guanyadors tenen com a premi la presentació del seu prototip d’aplicació en l’estand de l’empresa SAP al Mobile World Congress que es farà a Barcelona, davant professionals de la tecnologia i possibles partners, entre el 22 i 25 de febrer.

Aquesta competició la realitza SAP unes poques vegades a l'any a diferents països (EUA, Alemanya, Espanya...), amb algunes edicions més orientades per a professionals, i d'altres per a estudiants. Els participants, uns 40 estudiants de 13 països, dividits en equips, només disposaven de dos dies per preparar la idea de negoci i desenvolupar la solució informàtica.

Pablo Martín Calvo, membre de l’equip guanyador i estudiant del Grau en Empresa i Tecnologia de la UAB, explica les motivacions que el van portar a participar en el concurs: “la possibilitat de conèixer estudiants d'altres parts del món i amb una educació molt diferent és un punt a favor. Els estudiants de l'àmbit d'empresa i els més tècnics, quan treballem junts, podem obtenir grans resultats. Però de vegades es fa difícil que ens coneixem, ens posem en contacte i fem una mica de networking”.

Durant aquests dos dies, l'empresa SAP els va proporcionar accés als seus recursos i eines, juntament amb experts tècnics per ajudar-los a crear les aplicacions i sistemes. “És una gran oportunitat poder presentar el nostre projecte d’aplicació mòbil al MWC davant els executius de SAP i les seves empreses i clients”, explica aquest estudiant de la UAB.

L'aplicació encara no està al mercat. Ara mateix el sistema està en la fase de prototipatge. "Després del MWC volem iniciar converses amb companyies de taxis de barcelona per poder trobar un partner amb qui testejar el sistema en condicions reals. Nosaltres ens beneficiarem del seu coneixement del sector, aprendriem quins sistemes ja han desenvolupat ells i com es poden integrar amb la nostra idea i intentarem convèncer-los de provar el sistema per veure quins resultats proporciona", explica el Pablo.

Dins de