Vés al contingut principal

Estudiants de la UAB participen a la Setmana del Parlament Universitari

20 jul. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Setmana del Parlament Universitari és una activitat de formació destinada a conèixer el Parlament mitjançant la simulació de la tasca parlamentària.
SPUNI15
Més d’una vintena d’estudiants de la UAB  han participat a la Setmana del Parlament Universitari. La participació dels estudiants s’ha dut a terme mitjançant simulacions de l’activitat parlamentària tutoritzades per professors del conjunt de les universitat catalanes, i en les quals també han participat representants del Parlament de Catalunya i d’altres àmbits polítics i institucionals catalans.

Per a fer les simulacions, els alumnes es van organitzar d’acord amb les seves àrees de coneixement i interès. Així, hi havia estudiants que desenvolupaven la seva activitat com a assessors jurídics (lletrats del parlament), d’altres que ho feien com a assessors lingüístics, com a periodistes (premsa parlamentària) o com a membres dels grups parlamentaris.

Cada estudiant era assignat de manera aleatòria a un dels set grups parlamentaris que a dia d’avui existeixen al Parlament de Catalunya . Un cop assignats, els estudiants van participar en la formació de govern, en les negociacions per a l’establiment de coalicions, en el debat d’investidura, en les comissions parlamentàries, etc. En tots aquests processos, els estudiants van rebre el suport jurídic i lingüístic d’altres estudiants, mentre que el grup de premsa en feia un seguiment des de diversos els mitjans d’informació: premsa escrita, ràdio i televisió.

Un cop finalitzada la setmana, els estudiants van participar en l’elaboració d’una llei, en una proposta de resolució i en una interpel•lació al govern, mentre que mantenien debats programàtics a les diverses comissions parlamentàries.

Amb aquesta activitat el Parlament vol acostar-se al públic universitari i obrir les seves portes perquè els futurs professionals siguin conscients de la tasca parlamentària i del funcionament de la democràcia representativa.

Dins de