Vés al contingut principal

Estudiants de batxillerat simulen judicis en els "Divendres del Dret"

01 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Amb la col·laboració de la Facultat de Dret i l'Institut de Ciències de l'Educació, prop d'un centenar d'alumnes de batxillerat participaran als Divendres del Dret. Aquesta activitat permet endinsar-se en un judici, vista i sentència inclosa. Els alumnes es divideixen en grups i treballen com si fossin veritables professionals.
DivendresDret
Els Divendres del Dret tenen un doble objectiu pel que fa als estudiants de batxillerat. En primer lloc, desfer tòpics sobre l’estudi de les carreres jurídiques i afins com, per exemple, la inexistència de pràctiques, la necessitat d’una gran capacitat de memòria, la vinculació a determinats estrats socials, etc.

I, en segon lloc, aproximar les disciplines del Dret a l’alumnat de secundària que no ha tingut cap contacte curricular amb elles de forma que pugui prendre una decisió sobre el seu futur amb elements derivats de la seva pròpia vivència.

D’altra banda, els alumnes dels diferents graus fan una tasca en comú que té una triple finalitat: tutoria d’acompanyament en l’acabament dels graus, tutoria en l’acompanyament en l’entrada als graus des de l’acció entre quasi iguals i, desenvolupament de les capacitats argumentadores i expositives dels alumnes de grau. Gairebé tots els alumnes pertanyen al Grup d’Argumentació i Expressió oral amb la qual cosa es reforça la capacitat de comunicació i interacció entre tots els participants.

Es plantegen dues sessions que agrupen els estudis de la Facultat de Dret de la UAB temàticament, a cada sessió hi haurà un màxim de 50 alumnes:
•    Cas amiant: 4 de març de 2016
•    Cas preferents: 11 de març de 2016

L'activitat comença a les 15.30 hores i acaba a les 20.00 hores. Es fa una explicació a cada grup de quina és la seva funció processal, es parla de les questions en què s'hauran de fixar. A les 16.30 hores es fa la construcció del cas a la Sala de Vistes, amb una explicació breu per part del pèrit dels elements bàsics per entendre els vídeos i un passi dels fragments de documentals. A les 17.15 hores els grups es divideixen i es passa l'enunciat del cas definitiu en paper, es poden fer preguntes als professors i als pèrits, i s'intenten aplicar les tècniques de treball cooperatiu.

A les 18 hores té lloc la Vista, a la Sala de Vistes, on s'exposen els fets i es fa l'interrogatori dels testimonis. És en aquest moment quan apareixen els arguments jurídics, les rèpliques, conclusions i el veredicte del jurat. Finalment, es fa una Sentència "in voce", que tanca l'activitat de Divendres del Dret.

Podeu trobar més informació aquí.

Dins de