Vés al contingut principal

01 feb. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Un informe de la UAB mostra les diferents realitats de les facultats i els graus pel que fa a la gestió, seguiment i avaluació de les pràctiques externes curriculars.

estudi pràctiques UAB

Un grup de professors i professores de diferents centres de la UAB amb diversos nivells de responsabilitat docent en les assignatures de pràctiques externes de diferents graus han elaborat un informe que pretén mostrar les diferents realitats de les diferents facultats i graus pel que fa a la gestió, seguiment i avaluació de les pràctiques externes curriculars, centrant-se en aquells graus en els que l’alumnat desenvolupa una única estada de pràctiques curriculars en una entitat externa.

El treball s'ha desenvolupat dins del marc del projecte bianual “Estratègies per a la millora de la qualitat en la gestió de les pràctiques professionals” concedit per la UAB en la convocatòria Projectes Innovació Docent 2018 (Modalitat B).

És un estudi exhaustiu que inclou des dels aspectes d’organització inicials de les pràctiques fins a la seva avaluació, passant pel procés de seguiment i la relació que hi ha entre els diferents agents implicats, en major o menor grau, en aquestes estades (alumnat, tutores i tutors acadèmics, tutores i tutors externs, coordinació de pràctiques, gestió acadèmica i servei d’ocupabilitat). L’objectiu del treball no és definir un model homogeni pel que fa al funcionament i organització de de les assignatures de pràctiques, sinó fer un intercanvi d'experiències que permeti aprofitar les sinergies existents i beneficiar-nos mútuament de les experiències i coneixements individuals. Al final de l'informe identifiquen alguns aspectes que consideren destacables i que poden servir per a millorar el funcionament d'aquesta activitat.

Més informació: Informe de les assignatures de pràctiques externes als graus de la UAB

Dins de